opel-astra-gtc-2012-01

OPEL ASTRA GTC 2012

Στην Μαγιόρκα, Γερμανοί και λοιποί τουρίστες συνέχιζαν να καταφθάνουν σε ορδές παρά το βρόχινο σκηνικό των πρώτων ημερών του Νοέμβρη. Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση της Opel για το νέο Astra GTC είχε μόλις ξεκινήσει στο ισπανικό νησί και… οποία ειρωνεία, τα πρώτα γκρουπ δημοσιογράφων ήταν από την Ιρλανδία, την Πορτογαλία και την Ελλάδα!

Ένα κίτρινο Astra GTC τελευταίας σοδειάς με κινητήρα Turbo 1,6 λίτρων βρέθηκε για δύο μέρες στις υπηρεσίες μας και με μια πρώτη ματιά καταλάβαμε πόσο διαφορετικό φαντάζει σε σχέση με τα απλά Astra που έχουν πεντάθυρο αμάξωμα. Εξωτερικά, μόνο η κεραία, οι χειρολαβές στις πόρτες και οι καθρέπτες προέρχονται από το 5θυρο Astra. Όλα τα υπόλοιπα έχουν σχεδιαστεί από την αρχή για την τρίθυρη έκδοση GTC. Το σχεδιαστικό μοτίβο είχε ως αρχική προϋπόθεση ένα δραματικό look που θα έπαιζε με αρκετά νεύρα και ακμές στο προφίλ δημιουργώντας φωτοσκιάσεις. Σαν τα ασπρόμαυρα κόμικ του Frank Miller όπου το σχήμα των σκίτσων δεν το δίνει το μαύρο αλλά το άσπρο σε μια αρνητική απόδοση των εικόνων. Με ειδικό βάρος στο γενικότερο look της νέας σειράς GTC και οι μεγάλοι τροχοί 19 ιντσών που σε κάποιες εκδόσεις γίνονται 20 ίντσες με ελαστικά χαμηλού προφίλ.

Στο εσωτερικό έχουμε πενταθέσια διάταξη – αντίθετα με τον κύριο ανταγωνιστή VW Scirocco που έχει χώρο για τέσσερις – και πορτμπαγκάζ 380 λίτρων. Αντίθετα με την εξωτερική εικόνα, η σχεδίαση του εσωτερικού είναι ταυτόσημη με αυτή του κλασικού 5θυρου Astra με κάποιες διαφοροποιήσεις στις επενδύσεις και στα καθίσματα που έχουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη.

Πανόραμα

Για την οροφή «panorama» – προαιρετική επιλογή – έχω να δηλώσω την ιδιαίτερη συμπάθεια μου. Ουσιαστικά η γυάλινη επιφάνεια του παρμπρίζ επεκτείνεται προς τα πάνω καταλαμβάνοντας μέρος της οροφής. Το κρύσταλλο φθάνει μέχρι τα κεφάλια των μπροστινών επιβατών και η αίσθηση συναρπάζει. Μάλιστα όπως μας εξήγησαν οι τεχνικοί της Opel, η ύπαρξη του κρυστάλλου «panorama» διόλου δεν μειώνει την ασφάλεια της καμπίνας σε περίπτωση ανατροπής του αυτοκινήτου αφού οι πρώτες πλαϊνές κολόνες έχουν υποστεί ενισχύσεις.

Δομικά το αμάξωμα του 3θυρου Astra (GTC) έχει πολλές αλλαγές. Το μπροστινό μετατρόχιο έχει απλώσει κατά 40 χιλ. και το πίσω κατά 30 χιλ. Στο τραπέζι του Προκρούστη και το μεταξόνιο που έχει διευρυνθεί κατά 10 χιλ. Παράλληλα, το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 15 χιλ. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς αλλά και τις παρεμβάσεις στις αναρτήσεις έχουν δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο με υψηλά περιθώρια ασφάλειας και πρόσφυσης αναδεικνύοντας δυναμικά χαρακτηριστικά συμπεριφοράς.

Σε ό,τι αφορά τις αναρτήσεις, η μπροστινή και καθιερωμένη διάταξη ΜακΦέρσον υιοθετεί μια πιο εξελιγμένη εκδοχή της με μικρότερο offset και περισσότερο ελεγχόμενη απόκριση στις στροφές, όπου η Opel ονομάζει HiPerStrut (High Performance Strut). Στην πίσω ανάρτηση με τον ημιάκαμπτο άξονα υπάρχει στήριξη με σύνδεσμο Watt που βελτιώνει την απόδοσή της σε εγκάρσια φορτία ενώ διατίθεται και το ενεργό σασί FlexRide με τρεις ρυθμίσεις (Standard-Tour-Sport). Τέλος και το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική κρεμαγιέρα φέρει τον μηχανισμό υποβοήθησης πάνω στον εγκάρσιο βραχίονα και όχι στην κολόνα του τιμονιού – όπως συνηθίζεται – για καλύτερη απόκριση και αμεσότητα.

Μοτέρ

Εκτός του κινητήρα 1,6 λίτρων με τους 180 ίππους, στην ελληνική αγορά θα διατεθούν και δύο εκδόσεις με κινητήρα 1,4 λίτρων Turbo με αποδόσεις 120 και 140 ίππων, αντιστοίχως. Αμφότερες, θα προσφέρονται με σύστημα εξοικονόμησης καυσίμου Start & Stop και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Παράλληλα θα υπάρχει και μια έκδοση diesel στα 2.0 λίτρα με απόδοση 165 ίππων.

Οι διαθέσιμες εκδόσεις με το λανσάρισμα τον ερχόμενο Ιανουάριο θα είναι δύο (Edition και Sport). Αργότερα θα δούμε και την κορυφαία έκδοση OPC με 2λιτρο Turbo απόδοσης 280 ίππων. Η τιμή έναρξης για τον μικρό Turbo των 120 ίππων θα είναι στα 18.400 ευρώ. Με τους 140 ίππους βρισκόμαστε στα 18.900 ευρώ ενώ για την έκδοση 1,6 λίτρων με τους 180 ίππους φθάνουμε στα 20.550 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί πως αυτές οι τιμές είναι αρκετά χαμηλότερες από αυτές που έχουν προσδιοριστεί σε άλλες αγορές της Ε.Ε. επιβεβαιώνοντας την πρόθεση του εργοστασίου αλλά και της εισαγωγικής εταιρείας στην Ελλάδα να επιδοτήσει την συγκεκριμένη επιλογή.

{gallery}photos/27/news/Opel-Astra-GTC-2012{/gallery}

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο