PEUGEOT 308 1.6 DIESEL EAT6 (AUTO)

Γαλλικό άνετο hatchback, με αρκετές διακρίσεις στο ενεργητικό του και μια απέριττη φινέτσα που συνοδεύεται από τεχνολογικά βραβευμένους κινητήρες. Η σύντομη αυτή διατύπωση περιγράφει μέρος τη υπόστασης του Peugeot 308 στο ελληνικό σκηνικό της μικρομεσαίας κατηγορίας. Με τις συνολικές πωλήσεις του 2016 να προσδιορίζονται στις 917 μονάδες, ο δρόμος προς την κορυφή φαντάζει ακόμα μακρύς και δύσκολος. Το Peugeot 308 κατέχει μερίδιο αγοράς 4,06% στην συγκεκριμένη κατηγορία και βρίσκεται στην 9η θέση πίσω από τους βασικούς ανταγωνιστές του που είναι το Opel Astra, το Toyota Auris, το VW Golf και το Ford Focus.

Η βασική τιμή εκκίνησης για το 308 είναι στα 18.900 ευρώ όμως η entry level έκδοση με κινητήρα diesel βρίσκεται κοντά στα 20.000 ευρώ. Γενικώς, η πρόταση του Peugeot 308 είναι ανταγωνιστικά τοποθετημένη στο πλαίσιο τιμής/απόδοσης ενώ παραδοσιακά και το εξοπλιστικό πρόγραμμα του μοντέλου – από την εποχή του 307 – ήταν αρκετά πλούσιο. Στην περίπτωση του 308 υπάρχουν 6 αερόσακοι, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP, κλιματισμό, ηχοσύστημα, φώτα LED, ηλεκτροκίνητα παράθυρα και καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, σύστημα αναγνώρισης πίεσης ελαστικών κ.ά.

Peugeot-308-Auto-08

Αναλόγως την έκδοση προσφέρονται στο 308, το σύστημα επόπτευσης νεκρής γωνίας Blind Spot Monitoring, η λειτουργία υποβοήθησης παρκαρίσματος Park Assist, η κάμερα οπισθοπορείας, η υποβοήθηση εκκίνησης σε ανωφέρεια Hill Assist, το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, το ηλεκτρονικό χειρόφρενο καθώς και το πακέτο Driver Assistance Pack που περιλαμβάνει ενεργό cruise control, σύστημα προειδοποίησης για κίνδυνο πρόσκρουσης Emergency Collision Alert System και σύστημα αυτόματης επιβράδυνσης Emergency Collision Braking System.

Επιπροσθέτως, η διάθεση του Peugeot 308 ενισχύεται από 10 χρωματικές επιλογές αμαξώματος και από επτά επενδύσεις στην καμπίνα – τέσσερις με ύφασμα, δύο με δέρμα και μία με Alcantara. Υπάρχουν επίσης ατσάλινοι τροχοί 15 ή 16 ιντσών που εφοδιάζονται με τάσια και τέσσερις επιλογές σε ζάντες αλουμινίου από 16 έως 18 ίντσες.

Το σχεδιαστικό μοτίβο στο εσωτερικό είναι δομημένο σε μια μινιμαλιστική βάση με μόλις πέντε φυσικά κομβία χειρισμού στην κεντρική κονσόλα και όλα τα υπόλοιπα να γίνονται διαμέσου της οθόνης αφής 9,7 ιντσών που δεσπόζει στο ταμπλό. Τα υλικά κατασκευής και οι επενδύσεις είναι προσεγμένα ενώ έμφαση έχει δοθεί στο φινίρισμα και στην ποιότητα συναρμολόγησης. Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της καμπίνας συγκαταλέγεται ο πίνακας οργάνων με τις ανάποδες ενδείξεις του στροφόμετρου και η μικρή στεφάνη του τιμονιού.

Peugeot-308-Auto-19

Η διάθεση του 308 με το νέο αυτόματο κιβώτιο EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) που προέρχεται από την Aisin, ενισχύει περαιτέρω την παρουσία του μικρομεσαίου Peugeot στην αγορά. Πρόκειται για ένα αυτόματο σασμάν με έξυπνη λειτουργία Quickshift που συνδυάζεται με τρία προεπιλεγμένα προγράμματα λειτουργίας (Normal-Sport-Winter). Η λειτουργία του διακρίνεται για την αμεσότητά του ακόμα και στο βασικό πρόγραμμα λειτουργίας «Normal».

Το συγκεκριμένο κιβώτιο προσφέρεται με τον βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων τεχνολογίας PureTech στην έκδοση απόδοσης των 130 ίππων αλλά και με τον κινητήρα diesel 1,6 λίτρων, τεχνολογίας BlueHDi με τους 120 ίππους και τα 300 Nm ροπής. Αυτός ο τελευταίος συνδυασμός είναι πολύ δελεαστικός, όπως διαπιστώσαμε, συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα ενός καλοκουρδισμένου αυτόματου κιβωτίου με τις δυνατότητες ενός από τους καλύτερους diesel κινητήρες στα 1.600 κυβικά.

Επί πραγματικών συνθηκών οδήγησης, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. στις περισσότερες των περιπτώσεων. Τα 5,8 λίτρα/100 χλμ. είναι το σύνηθες επίπεδο κατανάλωσης για το αυτόματο 308 diesel που προσφέρεται στις εκδόσεις Active και Allure με τιμή εκκίνησης λίγο πιο πάνω από τα 23.000 ευρώ.

Φώτης Ραΐσης  

 

Peugeot 308 1.6 BlueHDi Auto (120 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.253×1.804×1.457 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.620 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 432 λίτρα
Βάρος: 1.255 κιλά
Κινητήρας: 1.560 κ.εκ., 4 κύλ., turbo Diesel
Ισχύς: 120 PS/3.500 σ.α.λ.
Ροπή: 300 Nm/1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9,6”, 196 χλμ./ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 5,3-6,5 λίτρα/100 χλμ.
CO2: 109 γρ/χλμ.
Τιμή: Από 23.300 €

images – fraisis

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο