Νέα εμφάνιση και πρόσθετη τεχνολογία στο Citroen C4 Cactus 2018

Όταν το 2014 παρουσιάστηκε το πρώτο C4 Cactus, η αίσθηση που προκάλεσε στην αγορά ήταν μεγάλη καθώς διαφαινόταν πως η Citroen θα ξαναγύριζε στα ενδιαφέροντα σχεδιαστικά μοντέλα, ορμώμενη από την μακρά της παράδοση σε αυτό τον τομέα. Από το 1993 και το μοντέλο Xantia είχαμε να δούμε ένα σχεδιαστικά πρωτοποριακό μοντέλο στην γκάμα της Citroen, με το C4 Cactus να ορίζει την απαρχή μίας νέας εποχής. Το «στιλ Cactus» πέρασε σταδιακά στο νέο C3 και C3 Aircross ορίζοντας κατά μία έννοια το σύγχρονο «family look» των πιο εμπορικών Citroen τελευταίας σοδειάς.

Με περίπου 4 χρόνια στην αγορά το Citroen C4 Cactus ανανεώθηκε στα σημεία με στόχο να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες των ευρωπαίων οδηγών. Με εμφανείς αλλαγές στην εξωτερική εικόνα αλλά και με πιο ουσιαστικές ενισχύσεις σε επίπεδο ηχομόνωσης και τεχνολογίας, το νέο Cactus παραμένει ένα άκρως διαμορφώσιμο μοντέλο με συνολικά 31 επιλογές στο στιλ του αμαξώματος που εξυπηρετείται από 9 μοντέρνους χρωματισμούς και 4 συνδυασμούς χρωματικών πακέτων, πέντε διαθέσιμες ζάντες αλουμινίου, ανασχεδιασμένα AIRBUMP πάνω από τα μαρσπιέ αλλά και την δυνατότητα παραγγελίας μίας μεγάλης γυάλινης πανοραμικής οροφής.

Ενισχυμένο με νέας σχεδίασης φώτα LED μπροστά και πίσω αλλά και ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, το αμάξωμα του νέου Cactus βασίζεται στην ευμετάβλητη πλατφόρμα PF1 που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα του ομίλου PSA με το μεταξόνιο να προσδιορίζεται στα 2,6 μ. Το συνολικό ύψος έχει κρατηθεί κάτω από τα 1,5 μ. επιτυγχάνοντας ένα καλό επίπεδο αεροδυναμικής ενώ οι χώροι για τους επιβάτες και το πορτμπαγκάζ δεν έχουν διαφοροποιηθεί από εκείνους του αρχέτυπου μοντέλου – χώρος αποσκευών 358 λίτρα.

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία της σειράς C4 Cactus ήταν τα ανακλινόμενα πίσω πλαϊνά παράθυρα που δεν συνηθίζονται σε 5θυρο μοντέλο όμως ήταν μία επιβεβλημένη συνθήκη για τους σχεδιαστές της Citroen καθώς οι πίσω πόρτες δεν χώραγαν παράθυρα που ανεβοκατεβαίνουν. Δυστυχώς αυτή η συνθήκη ισχύει και στο νέο Cactus.

Λίγα στοιχεία άλλαξαν στην καμπίνα τουλάχιστον σε ότι αφορά στη βασική εικόνα του ταμπλό που παραμένει εξαιρετικά λειτουργικό με πολλούς χώρους εναπόθεσης μικροαντικειμένων. Ο χώρος για τους αγκώνες έχει αυξηθεί χάρη στις κοίλες επενδύσεις των θυρών, που επιτρέπουν στους επιβάτες να τοποθετήσουν τους βραχίονες τους, με φυσικό τρόπο, στα μεγάλα, κατασκευασμένα από μαλακά υλικά, υποβραχιόνια. Στην υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα, υπάρχει ένας νέος αποθηκευτικός χώρος με βάθος, θέση για smartphone, πρίζα 12V, θύρα USB και δύο ποτηροθήκες εμπρός από τον επιλογέα ταχυτήτων. Στις δε πόρτες, οι μεγάλοι χώροι αποθήκευσης μπορούν να φιλοξενήσουν φιάλες νερού του 1,5 λίτρου τόσο μπροστά όσο και πίσω.

Τεχνολογικές αλλαγές

Μέρος της άνεσης που προσφέρει το C4 Cactus οφείλεται στα εμπρός καθίσματα που διαθέτουν υπόβαθρο από νέο αφρό υψηλής πυκνότητας. Μάλιστα, τόσο τα μπροστινά όσο και τα πίσω καθίσματα έχουν πιο παχύ αφρό στήριξης κατά 1,5 εκατοστά. Τέλος, ο υποψήφιος αγοραστής του νέου Cactus μπορεί να επιλέξει μεταξύ πέντε κομψών πακέτων εξατομίκευσης στην εικόνα της καμπίνας (Standard – Metropolitan Red – Wild Grey – Hype Grey – Hype Red).

Το νέο C4 Cactus είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά – μετά το C5 Aircross που κυκλοφορεί στην Κίνα – στο οποίο έχει τοποθετηθεί η εξελιγμένη ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions (PHC). Πρόκειται για μία συμβατική ανάρτηση που προσομοιάζει σε συμπίεση και απόσβεση τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς και άνεσης των υδροπνευματικών αναρτήσεων της Citroen. Επίσης, το τεχνολογικό υπόβαθρο του καινούργιου Cactus έχει αναβαθμιστεί στο επίπεδο της ηχομόνωσης χάρη στη χρήση νέου μπαρπρίζ και πλαϊνών κρυστάλλων με μεγαλύτερο πάχος αλλά και λόγω της χρήσης περισσότερου ηχομονωτικού υλικού σε σημεία κλειδιά όπως στο δάπεδο και στο μπροστινό χώρο της καμπίνας πίσω από το χώρο του κινητήρα. Είναι γεγονός πως με αυτά και τ’ άλλα, η ποιότητα κύλισης του Cactus 2018 έχει αναβαθμιστεί προσεγγίζοντας τα επίπεδα των περισσοτέρων hatchback μοντέλων της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης

Τα συστήματα υποστήριξης οδήγησης που έχουν ενσωματωθεί στο νέο C4 Cactus είναι δώδεκα. Μεταξύ αυτών το σύστημα αυτόματη πέδησης (Active Safety Brake), το σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας (Speed Limit Recognition System and Recommendation), εκείνο της προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System), το σύστημα προειδοποίησης προσοχής του οδηγού (Driver Attention Alert) και το σύστημα επόπτευσης τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring System).

Μαζί με αυτά θα βρείτε επιπρόσθετα την υποβοήθηση παρκαρίσματος (Park Assist), την κάμερα οπισθοπορείας (Reversing Camera), την υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist) αλλά και το γνώριμο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Grip Control) που φέρουν πολλά Crossovers και SUVs του ομίλου PSA, με προεπιλεγμένα προγράμματα για χρήση σε χιόνι, λάσπη ή άμμο.

Στον τομέα της συνδεσιμότητας το Cactus υποστηρίζει τις λειτουργίες Android Auto, Apple CarPlay και MirrorLink για την χρήση εφαρμογών smartphones. Παράλληλα προσφέρει υποστήριξη κλήσης για βοήθεια σε έκτακτη ανάγκη που είναι δωρεάν και διαθέσιμη 24/7. Από την άλλη, το προσφερόμενο σύστημα πλοήγησης προέρχεται από την TomTom, διαθέτει 3D απεικόνιση στην οθόνη αφής 7 ιντσών που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό αλλά και πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την κυκλοφορία, τον εντοπισμό πρατηρίων καυσίμων και πάρκινγκ (με ενημέρωση για τις τιμές τους), καθώς και λειτουργία αναζήτησης σημείων τοπικού ενδιαφέροντος.

Ουδέν νεώτερον στο μέτωπο των κινητήρων

Το νέο Cactus δεν κομίζει κάτι νέο σε επίπεδο κινητήρων. Ως εκ τούτου, κάτω από το καπό βρίσκονται οι πολυβραβευμένοι κινητήρες βενζίνης 3 κυλίνδρων τεχνολογίας PureTech στα 1,2 λίτρα σε τρεις εκδόσεις απόδοσης: 82 ίππους (ατμοσφαιρική πλήρωση), 110 και 130 ίππους (υπερτοφοδοτούμενοι). Στην βασική έκδοση των 82 ίππων το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 5 σχέσεων ενώ στις υπόλοιπες εκδόσεις είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων μαζί με σύστημα εξοικονόμησης καυσίμου Start & Stop. Το αυτόματο κιβώτιο «ΕΑΤ6» με έξι σχέσεις προσφέρεται μόνο στην έκδοση των 110 ίππων.

Στον τομέα της κατανάλωσης, οι συγκεκριμένες εκδόσεις του βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων κυμαίνονται μεταξύ 5 και 7 λίτρων/100 χλμ. Σε αυτό βοηθά και το χαμηλό απόβαρο του αυτοκινήτου που βρίσκεται ανάμεσα στα 1.083 και 1.120 κιλά, αναλόγως την έκδοση εξοπλισμού.

Για όσους θελήσουν το μοντέλο diesel, υπάρχει προς το παρόν διαθέσιμος ο κινητήρας πετρελαίου BlueHDi 1,6 λίτρων με απόδοση 100 ίππων και ροπή 254 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Προς τα τέλη του τρέχοντος έτους θα είναι διαθέσιμος με τη σειρά cactus και ο πετρελαιοκινητήρας 1,6 λίτρων απόδοσης 120 ίππων ο οποίος θα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο. Ο υπάρχον κινητήρας diesel φέρει τεχνολογία AdBlue και παρουσιάζει εκπομπές ρύπων CO2 κάτω από τα 100 γρ./χλμ. ενώ σε επίπεδο μεικτής κατανάλωσης είναι ιδιαίτερα οικονομικός με εύρος από 4 έως 5,7 λίτρα/100 χλμ.

Εκδόσεις

Η εμπορική διάθεση του νέου Cactus έχει ήδη ξεκινήσει στην ελληνική αγορά με ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές (βλέπε κάτωθι πίνακα). Οι διαθέσιμες εκδόσεις είναι τέσσερις: Live, Feel, Comfort Plus και Shine. Η βασική έκδοση Live χαρακτηρίζεται από ένα αρκετά γενναιόδωρο πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει εκτός των άλλων, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κλιματισμό, Citroen Connect Radio με έγχρωμη οθόνη αφής 7″, Bluetooth, θύρα USB και πρίζα Jack, ηχοσύστημα με 4 ηχεία, ηλεκτοκινούμενα παράθυρα, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, Airbumps, μπροστινά (φώτα ημέρας) και πίσω τεχνολογίας LED, προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος, σύστημα ένδειξης πίεσης ελαστικών, φωτισμό στο χώρο αποσκευών κ.ά.

Η αμέσως επόμενη έκδοση Feel διαθέτει επιπρόσθετα, προβολείς ομίχλης με λειτουργία Cornering Light, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ηχοσύστημα με 6 ηχεία, κάθισμα οδηγού με ρύθμιση μέσης, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα σχέσεων, κάλυμμα εξωτερικών καθρεπτών σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.ά.

Στην έκδοση Comfort Plus θα βρείτε επιπλέον της έκδοσης Feel, τα καθίσματα με ενισχυμένο υπόβαθρο, το κάθισμα συνοδηγού με ρυθμίσεις καθ’ ύψος και υποστήριξη μέσης, το σύστημα Mirror Screen κ.ά.

Τέλος, η κορυφαία έκδοση Shine προσφέρει, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος και μπροστά, σύστημα πλοήγησης, αναδιπλούμενους καθρέπτες, εσωτερικό αντιθαμβωτικό καθρέπτη με τεχνολογία ηλεκτοχρωμίου, διάφορα διακοσμητικά στην καμπίνα, Airbumps με ένθεση σε χρώμα μαύρο, φιμέ πίσω πλαϊνά κρύσταλλα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.ά.

Γενικώς, η πρόσφατη ανανέωση της σειράς C4 Cactus έφερε στο προσκήνιο μία εξίσου ενδιαφέρουσα αλλά πιο γήινη εμφάνιση εξωτερικά, περισσότερη τεχνολογία σε συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και κάποιες δομικές αλλαγές που βελτίωσαν την άνεση και την ηχομόνωση των μοντέλων χωρίς να επηρεαστούν προς τα πάνω οι εμπορικές τιμές διάθεσης.

Φώτης Ραΐσης

 

CITROEN C4 CACTUS MY2018

ΜΟΝΤΕΛΟ

ΕΚΔΟΣΗ

ΤΙΜΕΣ
C4 Cactus 1.2 PureTech 82 Live 14.850 €
C4 Cactus 1.2 PureTech 82 Feel 15.550 €
C4 Cactus 1.2 PureTech 82 Comfort Plus 16.120 €
C4 Cactus 1.2 PureTech 110 S&S Live 16.490 €
C4 Cactus 1.2 PureTech 110 S&S Feel 17.190 €
C4 Cactus 1.2 PureTech 110 S&S Comfort Plus 17.760 €
C4 Cactus 1.2 PureTech 110 S&S Shine 19.840 €
C4 Cactus 1.2 PureTech 110 S&S EAT6 Feel 19.490 €
C4 Cactus 1.2 PureTech 110 S&S EAT6 Comfort Plus 20.080 €
C4 Cactus 1.2 PureTech 110 S&S EAT6 Shine 21.580 €
C4 Cactus 1.2 PureTech 130 S&S Feel 19.290 €
C4 Cactus 1.2 PureTech 130 S&S Comfort Plus 19.880 €
C4 Cactus 1.2 PureTech 130 S&S Shine 21.365 €
C4 Cactus 1.6 BlueHDI 100 S&S Live 16.800 €
C4 Cactus 1.6 BlueHDI 100 S&S Feel 17.500 €
C4 Cactus 1.6 BlueHDI 100 S&S Comfort Plus 17.890 €
C4 Cactus 1.6 BlueHDI 100 S&S Shine

20.390 €

 

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο