Πρεμιέρα για το νέο Ford Focus ST

Μετά την παρουσίαση της 4ης γενιάς Focus, πέρυσι το καλοκαίρι, η Ford επανήλθε για την πρεμιέρα της έκδοσης ST που θα κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά το ερχόμενο καλοκαίρι. Πρόκειται για την ισχυρή έκδοση της σειράς που θα διατεθεί σε αμαξώματα hatchback και wagon με δύο τύπους κινητήρων (βενζίνης και diesel) και επίσης δύο τύπους κιβωτίων (χειροκίνητο 6 σχέσεων και αυτόματο 7 σχέσεων). Για πρώτη φορά στη σειρά Focus ST προσφέρονται επιλογές σε προγράμματα οδήγησης με δυνατότητα παραμετροποίησης από τον χρήση.

Κατά τα λοιπά, η έκδοση ST με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης αλλά και σύστημα «Anti-lag» που για πρώτη φορά το είδαμε στα Ford GT και F-150 Raptor. Πρόκειται για μία τεχνολογία που διατηρεί το γκάζι ανοιχτό όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ, ούτως ώστε να μην αναστρέφεται η ροή αέρα στον υπερσυμπιεστή και να διατηρούνται ψηλά οι στροφές του κινητήρα.

Το μοντέλο ST διατίθεται με τον βενζινοκινητήρα 2,3 λίτρων τεχνολογίας EcoBoost που αποδίδει 280 ίππους και ροπή 420 Nm αλλά και με τον δίλιτρο Turbo Diesel τεχνολογίας EcoBlue με απόδοση 190 ίππων και ροπή 400 Nm. Μαζί και δύο τύποι κιβωτίων: o ένας χειροκίνητος 6 σχέσεων με σπορ αίσθηση και κοντές διαδρομές και ο άλλος αυτόματος, 7 σχέσεων με σύστημα Adaptive Shift Scheduling – που βελτιστοποιεί τους χρόνους αλλαγών στις ταχύτητες ανάλογα με το στιλ οδήγησης.

Όπως αναμενόταν, το set up της ανάρτησης είναι διαφορετικό από τις υπόλοιπες εκδόσεις Focus με τα αμορτισέρ να έχουν πιο σφικτή απόσβεση κατά 20% στους μπροστινούς τροχούς και κατά 13% στους πίσω. Παραλλήλως, το αμάξωμα βρίσκεται κατά 10 χιλ. χαμηλότερα προς το έδαφος για καλύτερο κράτημα και απόκριση στην σπορ οδήγηση.

Από την άλλη, το σύστημα διεύθυνσης έχει μια πιο γρήγορη κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση, απαιτώντας μόλις 2 στροφές από την μία άκρη έως την άλλη. Τέλος, το σύστημα πέδησης απέκτησε μεγαλύτερους δίσκους εμπρός (330 χιλ) με την εταιρεία να διατείνεται πως η αντοχή τους συστήματος στην παρατεταμένη χρήση είναι 4πλάσια από εκείνη που παρουσίαζε το Ford ST προηγούμενης γενιάς.

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο