Νέα γενιά Kia Sorento με υβριδική τεχνολογία

To Sorento αποτελεί επί 18 χρόνια την πρόταση της Kia στα μεγάλα SUV. Μάλιστα, η πρώτη γενιά του μοντέλου που παρήχθη από το 2002 έως το 2009 είχε καλή εμπορική απήχηση στην ελληνική αγορά. Για την φετινή χρονιά η Kia προγραμματίζει την παρουσίαση της 4ης γενιάς που έχει ανασχεδιαστεί εκ βάθρων και βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα – ίδια με αυτή της μπερλίνας Sonata – που μπορεί να υποστηρίξει υβριδική τεχνολογία.

Εξωτερικά είναι εμφανείς οι αλλαγές από το απερχόμενο μοντέλο με το μήκος του αυτοκινήτου να έχει αυξηθεί και την καμπίνα να φέρει σε όλες τις εκδόσεις τρεις σειρές καθισμάτων φιλοξενώντας έως και 7 επιβάτες. Εσωτερικά, δεσπόζουν οι οθόνες των 12,3 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων και των 10,25 ιντσών του συστήματος πολυμέσων.

Η νέα γενιά Sorento αποτελεί προάγγελο για τα μελλούμενα σε επίπεδο τεχνολογίας. Για πρώτη φορά σε μοντέλο Kia παρουσιάζεται 4κυλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1.600 κ.εκ. (T-GDi) άμεσου ψεκασμού που συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα 44.2 kW, ανεβάζοντας την απόδοση στους 225 ίππων και επιτυγχάνοντας μέγιστη ροπή 265 Nm, παραμένοντας συνάμα αρκετά οικονομικός σε ένα μοντέλο με απόβαρο κοντά στους δύο τόνους. Παρέα με το υβριδικό σύστημα και μία μικρή μπαταρία 1.49 kW για τις ανάγκες υποστήριξης με ενέργεια του ηλεκτροκινητήρα.

Παράλληλα, το Sorento θα είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά (από τα τέλη του έτους) με έναν turbodiesel 2,2 λίτρων με απόδοση 200 ίππων. Ο κινητήρας αυτός θα συνδυάζεται με 8αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Όπως αναμενόταν, το νέο Sorento θα είναι διαθέσιμο και με τετρακίνηση. Σε κάποιες αγορές προαιρετικά και σε κάποιες άλλες ως μοναδική διαθέσιμη επιλογή.

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο