Πανευρωπαϊκή πρεμιέρα Renault Captur στην Ελλάδα

H παρουσίαση του νέου Captur στους Ευρωπαίους δημοσιογράφους πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής με όλους να έχουν εκφράσει τα θετικά τους σχόλια για τις διαδρομές, την φιλοξενία, τον καιρό αλλά και το φαγητού που επιμελήθηκε ο Έλληνας σεφ Δημήτρης Σκαρμούτσος.

H φετινή χρονιά δικαιωματικά ανήκει στην Renault καθώς πραγματοποίησε την πρεμιέρα των δύο νεότερων και πιο εμπορικών μοντέλων της: του Clio και του Captur. Κι ενώ το νέο Clio αντιπροσωπεύει μια επάξια διαδοχή ενός πετυχημένου supermini στην 5η εκδοχή του, το επίσης ολοκαίνουργιο Captur αποτελεί μια… άλλη ιστορία. Από το 2013 που πρωτοπαρουσιάστηκε στην κατηγορία των μικρών μοντέλων SUV και Crossover κέρδισε αμέσως το ενδιαφέρον του κοινού όπου μέχρι σήμερα μεταφράζεται σε πωλήσεις 1,5 εκατ. μονάδων με τα τελευταία χρόνια να πρωταγωνιστεί εμπορικά μεταξύ 20 διαφορετικών επιλογών που προτείνουν ανταγωνιστικοί κατασκευαστές σε αυτή την συνομοταξία αυτοκινήτων.

Το νέο Captur είναι μεγαλύτερο και πιο ευρύχωρο από το μοντέλο που αντικαθιστά ενώ και σχεδιαστικά έχει διαφοροποιηθεί αρκετά χωρίς να απεμπολεί την σιλουέτα που το καθιέρωσε στην αγορά. Πρόκειται για ένα πλήρως εξελιγμένο μοντέλο σε σχέση με τον προκάτοχο του που βασίζεται πάνω στη νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα CMF-B της Renault – χρησιμοποιήθηκε και στο νέο Clio – και μπορεί να υποστηρίξει υβριδικές εκδόσεις. Μάλιστα το νέο Captur θα είναι και το πρώτο μοντέλο της Renault που θα διατεθεί και σε υβριδικό με την ονομασία E-TECH Plug-in.

Κατά τα λοιπά το μικρό Crossover των Γάλλων έχει αναβαθμισμένο και πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό με μπόλικο χρώμα, digital οθόνες ενδείξεων και πολλές επιλογές παραμετροποίησης της εικόνας και του εξοπλισμού διάθεσης. Η εταιρεία αναφέρει 90 επιλογές συνδυασμών για την εξωτερική εμφάνιση με διχρωμίες, νέες αποχρώσεις – ανάμεσα σε μία παλέτα 11 χρωμάτων αμαξώματος και 4 χρωμάτων οροφής – μαζί με καινούργιας σχεδίασης ζάντες κ.ά.

Στο εσωτερικό υπάρχουν αποθηκευτικοί χώροι 27 λίτρων, αλλά και μία «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί τον σικάτο επιλογέα σχέσεων των αυτόματων εκδόσεων. Τα πίσω καθίσματα είναι μετακινούμενα – κατά τον διαμήκη άξονα – πάνω σε ράγες διευρύνοντας κατά το δοκούν το χώρο για τα πόδια των επιβατών ή τον χώρο αποσκευών που πλέον φθάνει τα 536 λίτρα και θεωρείται από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία.

Ενίσχυση έχουμε και στον τεχνολογικό τομέα με συστήματα υποβοήθησης οδήγησης αλλά και με τη νέα γενιά 3κύλινδρων και 4κύλινδρων βενζινοκινητήρων TCe της εταιρείας στα 1.0 και 1.3 λίτρα με αποδόσεις 100, 130 και 154 ίππων. Μαζί και οι κινητήρες diesel τεχνολογίας Blue DCi, με common rail, άμεσο ψεκασμό και προδιαγραφές ρύπων Euro6 D Temp που αποδίδουν 95 ή 115 ίππους.

Η διάθεση στην ελληνική αγορά του νέου Captur αναμένεται τον Φλεβάρη. Η τιμολογιακή πολιτική που θα το υποστηρίξει βρίσκεται ακόμα στην διαδικασία της διαπραγμάτευσης, ωστόσο πρώτες πληροφορίες για τιμοκαταλόγους στην Γαλλία αναφέρουν κόστος κτήσης στα 18.600 ευρώ για την πρώτη έκδοση εξοπλισμού.

Υβριδικό Captur E-TECH plug-in

Μολονότι τα νέα Clio και Captur βασίζονται στο ίδιο πάτωμα που μπορεί να υποστηρίξει υβριδική τεχνολογία, η Renault επέλεξε επί του παρόντος μόνο το μοντέλο Captur για να παρουσιαστεί με ηλεκτρικό και θερμικό κινητήρα, σε μία έκδοση που φέρει την ονομασία E-TECH plug-in.

Το υβριδικό σύστημα E-TECH plug-in φέρει περισσότερες από 150 πατέντες ευρεσιτεχνίας και έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τους εταίρους της κοινοπραξίας (Nissan-Dacia-Samsung). Σε αυτή την εξέλιξη χρησιμοποιήθηκε και η εμπειρία του αγωνιστικού τμήματος της Renault F1 κυρίως στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας για την φόρτιση των μπαταριών. Οι τελευταίες είναι δυναμικότητας 9,8 kWh και υποστηρίζουν δύο μικρούς ηλεκτροκινητήρες αλλά κι έναν κλασικό θερμικό κινητήρα βενζίνης 1.6 λίτρων που έχει διασκευαστεί με στόχο να έχει χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα και κατ’ επέκταση ρύπους CO2.

Σύμφωνα με μετρήσεις της εταιρείας, το υβριδικό Captur θα μπορεί να κινηθεί μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για περίπου 45 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες άνω των 130 χλμ./ώρα ή για διαδρομές 65 χλμ. εντός αστικού περιβάλλοντος. Παράλληλα θα παρέχει τη δυνατότητα φόρτισης μέσω ρεύματος από σταθερή υποδομή. Η διάθεση του αναμένεται λίγο αργότερα από τις συμβατικές εκδόσεις Captur και πάντως εντός του 2020.  

Φώτης Ραΐσης

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο