Αναβάθμιση με νέες τεχνολογίες για το VW Passat

Με παρουσία στις διεθνείς αγορές από το 1973 και συνολικές πωλήσεις άνω των 30 εκατ. μονάδων, το VW Passat σίγουρα αποτελεί ένα εμβληματικό μοντέλο στην κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων. Μολονότι η συγκεκριμένη κατηγορία έχει συρρικνωθεί εμπορικά τα τελευταία χρόνια λόγω τις επέλασης των κάθε λογής μοντέλων SUV, παραμένει εμπορικά ενεργή καθώς κερδίζει το ενδιαφέρον σε αναδυόμενες αγορές της Ασίας αλλά και σε στόλους χρήσεων εταιρικών αυτοκινήτων.

Στην ελληνική αγορά έχουν πουληθεί περισσότερες από 21.000 μονάδες καθιστώντας το VW Passat ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα στην κατηγορία του. Η παρούσα 8η γενιά του Passat κυκλοφόρησε το 2014 και προσφάτως αναβαθμίστηκε στα σημεία ενσωματώνοντας με ότι πιο πρόσφατο υπάρχει στις τεχνολογικές προθήκες του ομίλου Volkswagen. Και αυτό είναι κατά βάση ένα νέο πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης με την ονομασία IQ.DRIVE, όπου σύμφωνα με την εταιρεία, ενισχύουν το προφίλ τεχνολογιών ημιαυτόνομης οδήγησης που πλέον βρίσκει κανείς στο ανανεωμένο Passat.

Μεταξύ αυτών υπάρχει το σύστημα Travel Assist όπου για πρώτη φορά λειτουργεί σε ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα, το γνώριμο σύστημα Υποβοήθησης Λωρίδας (Lane Assist) που έχει αναβαθμιστεί με τη χρήση μιας νέας πολύ-λειτουργικής κάμερας, οι νέοι LED matrix προβολείς με έξυπνη λειτουργία δέσμης και φωτεινότητας αλλά και το νέο διαισθητικό σύστημα διεύθυνσης.

Από την άλλη, η ανανέωση στο Passat δεν απεμπόλησε τις τεχνολογικές εξελίξεις σε επίπεδο πολυμέσων και συνδεσιμότητας υιοθετώντας το νέο σύστημα Modular Infotainment Matrix (MIB3) που διαθέτει μία νέα σειρά λειτουργιών συμπεριλαμβανομένης και της ασύρματης ενσωμάτωσης του Apple CarPlay, που είναι για πρώτη φορά σε μοντέλο Volkswagen. Μία άλλη έξυπνη λειτουργία είναι αυτή του «Mobile Key» που δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να κλειδώνει και να ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο μέσω smartphone. Τέλος, το σύστημα πλόηγησης περιλαμβάνει φωνητική καθοδήγηση στα ελληνινά.

Κατά τα λοιπά, οι εξωτερικές διαστάσεις του Passat έχουν αυξηθεί ελάχιστα στο μήκος με τον χώρο αποσκευών να παραμένει εντυπωσιακός – στα 586 λίτρα. Τρεις κινητήρες βενζίνης και δύο κινητήρες diesel στελεχώνουν τη νέα σειρά του μοντέλου. Σε βενζίνη υπάρχει ο γνώριμος 1500άρης με Turbo απόδοσης 150 ίππων και ο δίλιτρος TSI με 190 ίππους.

Παράλληλα υπάρχει και μία plug-in υβριδική έκδοση με την ονομασία GTE που συνδυάζει έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και ένα θερμικό μοτέρ 1,4 λίτρων με συνδυαστική απόδοση 218 ίππων. Σε επίπεδο κινητήρων diesel διατίθεται ένας TDI 1,6 λίτρων απόδοσης 120 ίππων και ένας νέος δίλιτρος σε δύο εκδόσεις απόδοσης (150 ή 190 ίππων). Όλοι οι κινητήρες συνοδεύονται με αυτόματο κιβώτιο DSG. Παράλληλα υπάρχουν και εκδόσεις με τετρακίνηση (4Motion).

Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι τρεις (Executive-Elegance και R-Line) με τιμή εκκίνησης στα 27.300 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

VW Passat 1.5 TSI ACT EVO

Κινητήρας

• 4κύλινδρος Turbo βενζίνης

• Χωρητικότητα 1498 κ.εκ.

• Μέγιστη ισχύς 150 ίπποι στις 5.000-6.000 σ.α.λ.

• Μέγιστη ροπή 250 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

• Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς

• Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων

Επιδόσεις

• Μέγιστη ταχύτητα 220 χλμ./ώρα

• 0-100 χλμ./ώρα 8,7 δλ.

• Μέση κατανάλωση 6,1 λ/100 χλμ.

• Εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ.

Διαστάσεις και Βάρος

• Μεταξόνιο 2,786 μ.

• Μήκος 4,775 μ.

• Πλάτος 1,832 μ.

• Ύψος 1,483 μ.

• Πορτμπαγκάζ 586 λ.

• Βάρος 1.425 κ.

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο