Από 17.400€ το νέο VW T-Cross στα μικρά crossover

Τα τέσσερα τελευταία χρόνια, η Volkswagen όχι μόνο ανανέωσε τη γκάμα των μοντέλων SUV που διέθετε (Touareg-Tiguan) αλλά την ενίσχυσε επίσης με τις προσθήκες δύο νέων σειρών στις μικρές κατηγορίες με αμαξώματα συμπαγών διαστάσεων. Κάπως έτσι προέκυψε το 2017το νέο T-Roc, που διανύει μία καλή εμπορική πορεία στις κατά τόπους αγορές της Ευρώπης, αλλά και το ολοκαίνουργιο T-Cross, ένα μικρό crossover όπου στην μεζούρα έχει να επιδείξει ένα 5θυρο αμάξωμα με μήκος μόλις 4,1 μέτρα.

Το νέο T-Cross βασίζεται στην ευμετάβλητη πλατφόρμα MQB του ομίλου VW με το μεταξόνιο να προσδιορίζεται στα 2,56 μ. Με τους τροχούς να βρίσκονται στα άκρα του αμαξώματος, η διευθέτηση των εσωτερικών χώρων φαντάζει ιδανική για μοντέλο αυτών των διαστάσεων.

Μάλιστα το γεγονός της μετακίνησης των εδράνων των πίσω καθισμάτων (πάνω σε ράγες) κατά τον διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου, δίνει την δυνατότητα στον χρήστη του T-Cross να προσαρμόζει την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ανάλογα με τις ανάγκες του. Το μοντέλο διαθέτει κανονική ρεζέρβα και ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 347 έως 417 λίτρα – έως την εταζέρα και με τα καθίσματα σε πλήρη διάταξη. Με την πτώση των πίσω καθισμάτων ο χώρος αποσκευών φθάνει έως τα 1.243 λίτρα!

Η εταιρεία δημιούργησε το παρακάτω video με παίκτες της γερμανικής ομάδας χόκεϊ επί πάγου Grizzlys Wolfsburg με στόχο να αναδείξει την ευρυχωρία στην καμπίνα του νέου T-Cross. Υψηλόσωμα άτομα, όπως οι δύο επαγγελματίες των Grizzlys Wolfsburg, ο Αμερικανός Jeff Likens, παγκόσμιος πρωταθλητής με την ομάδα των Η.Π.Α. και ο Γερμανός Armin Wurm, δείχνουν εντυπωσιασμένοι από την άνεση που απολαμβάνουν στο μικρό crossover της VW.

Διαμόρφωση χώρου αποσκευών

Σχεδιαστικά το T-Cross δεν ξεφεύγει από τις γνωστές φόρμες του ομίλου VW με το εσωτερικό αλλά και το αμάξωμα να έχουν πολλές κοινές αναφορές με το μεγαλύτερο T-Roc. H δε σιλουέτα παραπέμπει σε Tiguan υπό κλίμακα με ξεκάθαρες γραμμές και ισορροπημένους όγκους στο αμάξωμα.

Ορθολογικά σχεδιασμένο και το ταμπλό διαθέτει μεγάλη κεντρική οθόνη αφής με το γνωστό σύστημα infotainment της εταιρείας που υποστηρίζει πολυμέσα, ασύρματες ή ενσύρματες διασυνδέσεις με εξωτερικές συσκευές και πλοήγηση (σε κάποιες εκδόσεις). Σε ένα ειδικό πακέτο εξοπλισμού αξίας 500€ προσφέρεται και ο ηλεκτρονικός πίνκας ενδείξεων.

Το T-Cross διαθέτει μία διευρυμένη λίστα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. Στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων υπάρχει το σύστημα αυτόματης πέδησης το οποίο διαθέτει και λειτουργία αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Monitoring). Δείτε σχετικώς το παρακάτω video:

Σύστημα αυτόματης πέδησης με αναγνώριση διερχόμενου πεζού

Εκτός των άλλων, οι τεχνολογίες ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας στο νέο T-Cross περιλαμβάνουν τα συστήματα: Blind Spot Sensor και Rear Traffic Alert που προειδοποιούν για οχήματα που βρίσκονται στις τυφλές γωνίες, αλλά και στην περιοχή πίσω από το αυτοκίνητο κατά την οπισθοπορεία από ένα χώρο στάθμευσης. Παράλληλα, στον βασικό εξοπλισμό διατίθενται, η προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist), το Blind Spot Detection, η κλήση έκτακτης ανάγκης και  η υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμους με κλίση (Hill Start Assist).

Αξίζει να σημειωθεί πως σε περίπτωση πιθανού ατυχήματος, το σύστημα πρόληψης προστασίας των επιβατών κλείνει αυτόματα τα παράθυρα και την οροφή, συσφίγγοντας ταυτόχρονα τις ζώνες ασφαλείας, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα των φρένων.

Το μενού των διαθέσιμων κινητήρων περιλαμβάνει προς το παρόν 2 κινητήρες βενζίνης και έναν πετρελαίου, όλοι με υπερτροφοδότηση. Η βασική έκδοση βενζίνης ξεκινά με τον γνώριμο 3κύλινδρο TSi με απόδοση 95 ίππων και συνεχίζει με τον ίδιο κινητήρα στην έκδοση ισχύος των 115 ίππων. Σε diesel υπάρχει ο 4κύλινδρος TDI 1,6 λίτρων απόδοσης 95 ίππων. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d. Μαζί και χειροκίνητα κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων ή το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

Στην ελληνική αγορά διατίθενται δύο εκδόσεις εξοπλισμού (Life – Style) καθώς και τρεις προτάσεις παραμετροποίησης της εμφάνισης. Η βασική έκδοση Life, εκτός των άλλων, περιλαμβάνει, δερμάτινο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά και πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, πίσω LED φωτιστικά σώματα, air-condition και περιοριστή ταχύτητας. Επίσης, διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα συνοδηγού με κρυφό συρτάρι από κάτω, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα.

Το επίπεδο εξοπλισμού Style περιλαμβάνει επιπροσθέτως, προβολείς LED με δυναμική ρύθμιση δέσμης φωτός, ράγες οροφής σε ασημί απόχρωση, μπροστινά καθίσματα sport/comfort, φωτισμό περιβάλλοντος καμπίνας, αυτόματο κλιματισμό Climatronic, Ενεργό σύστημα ελέγχου ταχύτητας και απόστασης από προπορευόμενα οχήματα και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. 

Οι τιμές διάθεσης ξεκινούν από τα 17.400€ για την έκδοση Life με τους 95 ίππους και ανεβαίνουν στα 18.850€ για την ίδια έκδοση με τους 115 ίππους. Η πιό πλούσια έκδοση Style προσφέρεται μόνο με τον κινητήρα 115 ίππων και ξεκινά από τα 20.250€. Αντίστοιχα, οι αυτόματες εκδόσεις με τους 115 ίππους κοστίζουν 20.350€ στην έκδοση Life και 21.800€ στην έκδοση Style. Οι εκδόσεις με τον πετρελαιοκινητήρα ξεκινούν από τα 20.250€ και φθάνουν έως τα 24.650€.

To νέο T-Cross κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Ισπανία μαζί με το μοντέλο Polo.

Φώτης Ραΐσης

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο