Renault Twingo I: Άλλο φρούτο…

Παίζει να μην υπάρχει πιο πρόσχαρο και ευχάριστο αυτοκίνητο από το Renault Twingo πρώτης γενιάς, ένα αυτοκινητικό emoji που παρουσιάστηκε πολύ πριν η χαρωπή φάτσα κατακλύσει τις οθόνες, αρχικά των υπολογιστών και στη συνέχεια των κινητών.

Προϊόν της ομάδας του Patrick Le Quement,του χαρισματικού αλλά και αμφιλεγόμενου σχεδιαστή που μας πήγε από τον εμπορικό θρίαμβο του πρώτου Megane, στα αντικομφορμιστικά αλλά και άπατα Avantime και Vel Satis, του ανθρώπου που εμπιστεύτηκε ο Carlos Ghosn μετά την «συμμαχία» Ranault με την Nissan το 1999, το Twingo παράχθηκε σχεδόν απαράλλαχτο για περισσότερα από 10 χρόνια. Αυτό από μόνο του λέει πολλά.

Είναι θρυλικό γιατί ακόμη και σήμερα, ένα ασημένιο ιωβηλαίο μετά το λανσάρισμά του το 1992, δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Και το έχει καταφέρει με το σχεδιαστικό του σπαθί, όχι με ακρότητες. Στο cartoon-like, χωροταξικά ευφυέστατο και ουσιαστικά -όχι επικοινωνιακά- πρωτότυπο εσωτερικό του, με το συρόμενο πίσω κάθισμα και το κεντρικά τοποθετημένο ψηφιακό ταχύμετρο (θυμίζω, το 1992), ουδόλως απασχολούσε η αστεία πλευρική στήριξη των εμπρός καθισμάτων ή τα τριξίματα από την κονσόλα.

Τηρουμένων των αναλογιών της τιμής και κατηγορίας, λίγα αυτοκίνητα μπορούν να καυχώνται πως έκαναν την πιο ανιαρή διαδρομή, να μοιάζει με τη μελωδία της ευτυχίας!

Πάνος Ντάνος  

Πάνος Ντάνος

Μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ. Ξεκίνησε το 1994 και έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Auto Τρίτη, Car & Driver, Auto Motor und Sport, Downtown και Nitro. Υπήρξε αρχισυντάκτης του περιοδικού Active και διευθυντής σύνταξης στο No Limits. Είναι μέλος του θεσμού ψήφισης για το "Αυτοκίνητο της χρονιάς" στην Ελλάδα.

Γράψτε ένα σχόλιο