ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ ΤΟ SAAB 9-4X

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Saab επιχειρεί σοβαρά να θέσει ένα τρίτο μοντέλο στη γκάμα της. Το 9-4Χ είναι ένα κλασικό Crossover που θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη την Άνοιξη του 2011. Αποτελεί και την πρώτη σοβαρή προσπάθεια της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη συγκεκριμένη κατηγορία καθώς το αμερικανίζον «9-7Χ» που παρουσιάστηκε το 2005 και κυκλοφόρησε έως το 2009, καταχωρήθηκε… στα πρακτικά ως εμπορική αποτυχία.

Η επιχείρηση «Saab 9-4X» έχει στηθεί εδώ και καιρό, όμως οι πρόσφατες εξελίξεις στα ιδιοκτησιακά της εταιρείας πάγωσαν το πρόγραμμα εξέλιξης και παραγωγής του. Το όλο project βασίστηκε στο αμερικάνικο SUV της Cadillac, το SRX. Η δε κατασκευή του αφορά τη μονάδα Ramos Arizpe στο Μεξικό.

Η μεγάλη πρόκληση της Saab με το 9-4Χ ήταν η εξεύρεση ενός πετρελαιοκινητήρα για είσοδο στην ευρωπαϊκή αγορά. Προς το παρόν ο μόνος κινητήρας που επιβεβαιώνει η εταιρεία είναι ένας V6 βενζίνης με υπερσυμπιεστή και απόδοση 300 ίππων. Σε μια εποχή όπου τα μεγάλα και ενεργοβόρα οχήματα βρίσκονται εκτός αγοράς, η Saab επιχειρεί με ρίσκο. Προφανώς, στοχεύει πρωτίστως στην αμερικάνικη αγορά αφήνοντας για αργότερα την Ευρώπη.

Σε κάθε περίπτωση το 9-4Χ διαθέτει εκείνα τα στοιχεία που ίσως το αναδείξουν στην αγορά. Έχει και την εικόνα, έχει και την τεχνολογία. Σε διαστάσεις είναι ανάμεσα στο 9-3 και στο 9-5. Το σύστημα τετρακίνησης είναι το γνωστό XWD, από άλλα μοντέλα της Saab με συμπλέκτη Haldex 4ης γενιάς. Ενισχυμένο και με τις υπηρεσίες ενός ηλεκτρονικά διαχειριζόμενου διαφορικού (eLSD) στους πίσω τροχούς που παίζει το ρόλο του μπλοκέ. Με κινητήρα 2,8 λίτρων ροπής 400 Nm (μεταξύ 2.000 και 5.000 σ.α.λ.) που προσδίδει στο σχετικά βαρύ 9-4X επιτάχυνση 0-100 σε 8,3’’. Με 6άρι αυτόματο κιβώτιο σειριακής λειτουργίας και με εξοπλισμό αιχμής.

Η Saab υποδέχεται το τετρακίνητο 9-4X, σε μια νέα γι’ αυτήν εποχή.

{gallery}photos/21/car_news/SAAB9-4X{/gallery}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο