SERGIO PININFARINA TRIBUTE

Ο μεγάλος σχεδιαστής των πιο αναγνωρίσιμων Ferrari που κυκλοφόρησαν τα τελευταία 40 χρόνια, απεβίωσε την περασμένη Δευτέρα 2 Ιουλίου, σε ηλικία 85 ετών. Ο Sergio Pininfarina, ένας από τους πιο γνωστούς Ιταλούς σχεδιαστές, μεγάλωσε, ανδρώθηκε επαγγελματικά και μεγαλούργησε δημιουργικά στην εταιρεία του πατέρα του Battista Farina, την Società anonima Carrozzeria Pinin Farina, όπως αρχικά ονομαζόταν, με έτος ίδρυσης το 1930, στο Τορίνο.

Η εταιρεία του Farina κατασκεύαζε αμαξώματα για αυτοκίνητα όπως πολλές άλλες εταιρείες στην Ευρώπη εκείνη την εποχή. Η δράση της εταιρείας έγινε ευρύτερα γνωστή μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο και ιδιαίτερα την δεκαετία του ’50. Το επίθετο άλλαξε από Farina σε Pininfarina το 1961 καθώς ο Battista ήταν το μικρότερο και νεότερο μέλος μιας 14μελους οικογένειας και όλοι τον αποκαλλούσαν με το χαϊδευτικό όνομα Pinin.

Το 1966, ο Battista Pininfarina πεθαίνει και τα ηνία της εταιρείας αναλαμβάνει ο γιός του Sergio. Οραματιστής, με έμφυτο ταλέντο στο σχέδιο και λεπτό γούστο, ασχολήθηκε ευρύτερα με τον βιομηχανικό σχεδιασμό δημιουργώντας από έπιπλα και αντικείμενα εσωτερικής διακόσμησης μέχρι τραμ, τραίνα και τρόλεϊ. Όμως τελικώς επικεντρώθηκε σε αυτό που αγαπούσε περισσότερο: Τα αυτοκίνητα.

Η ανάληψη της διοίκησης από τον Sergio Pininfarina, στο 2ο ήμισυ της δεκαετίας του ’60, συνδέθηκε με τις συνεργασίες πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών κυρίως από την Ιταλία και την γειτονική Γαλλία. Δημιούργησε για την Ferrari, την Fiat, την Alfa Romeo, την Lancia και την Maserati. Αργότερα, συνεργάστηκε με την Peugeot, την Jaguar, την Rolls Royce, την Volvo, την Honda και την Cadillac.

Ωστόσο η συνεργασία του Pininfarina με την Ferrari ήταν αυτή που χαρακτήρισε και τις δύο πλευρές για περισσότερα από 40 χρόνια. Είναι μια συνεργασία που παραμένει ενεργή και που κατά την διάρκεια των χρόνων απέφερε και στις δύο εταιρείες, κύρος, αναγνώριση και πολλά κέρδη.

Μεταξύ άλλων, σημαντικές δημιουργίες του οίκου Pininfarina ήταν τα μοντέλα: Fiat Abarth Monoposto, Ferrari 250 GT, Fiat 124 Sport Spider, Alfa Romeo 1600 Spider αλλά και τα νεότερα Peugeot 406 Coupe, Fiat Coupe, Peugeot 206 & 306 Cabriolet, Ferrari 456 GT αλλά και η Bentley Azure. Μαζί τους και δεκάδες πρωτότυπα μοντέλα που δεν βγήκαν ποτέ στην παραγωγή όμως αποτελούν μέχρι σήμερα, σημεία αναφοράς, ανώτερης σχεδιαστικής εμπνεύσεως.

Τραγική μοίρα για τον Sergio Pininfarina o θάνατος του πρωτότοκου γιου του Andrea, το 2008 σε ένα απροσδόκητο δυστύχημα με Vespa. O Andrea είχε ακολουθήσει τα βήματα του πατέρα και του παππού του, ενώ από το 2000 είχε αναλάβει διοικητικά πόστα στην οικογενειακή εταιρεία. Σήμερα, η εταιρεία του Pininfarina απασχολεί περίπου 3.000 εργαζομένους και διευθύνεται από Διοικητικό Συμβούλιο με πρόεδρο τον Paolo Pininfarina, δευτερότοκο γιο του αποθανόντα Sergio. 

Φώτης Ραΐσης

{gallery}photos/28/NEWS/Sergio-Pininfarina{/gallery}

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο