Skoda Kamiq: Νέος παίκτης στα μικρά SUV με τιμή εκκίνησης κοντά στα 17.000 ευρώ

H Skoda συνεχίζει το πρόγραμμα διεύρυνσης της γκάμας της παρουσιάζοντας το νέο μοντέλο Kamiq. Πριν από μερικούς μήνες η εταιρεία παρουσίασε το επίσης νεότευκτο Scala, με το Κamiq να αποτελεί τη δεύτερη πρεμιέρα των Τσέχων για το 2019, προλειαίνοντας, τρόπον τινά, το έδαφος και για την παρουσίαση της νέας γενιάς Octavia, που θα πραγματοποιηθεί εντός του 2020.

Το Kamiq έρχεται να προστεθεί στην ομάδα των μοντέλων SUV της εταιρείας, κάτω από το Karoq (αυτοκίνητο της χρονιάς 2019 για την Ελλάδα) και το μεγαλύτερο Kodiaq. H ονομασία προέρχεται από το λεξιλόγιο της φυλής των Εσκιμώων Ινουίτ που σε ελεύθερη απόδοση σημαίνει: «κάτι που ταιριάζει τέλεια». Και το Kamiq φαίνεται να ταιριάζει τέλεια στις ανάγκες μίας οικογένειας καθώς δεν υπερβάλλει με τις εξωτερικές του διαστάσεις (μήκος 4,2 μ.), είναι αρκούντως ευρύχωρο εσωτερικά (στηρίζεται σε πάτωμα με μεταξόνιο 2,65 μ.), προσφέρει ένα πορτμπαγκάζ της τάξεως των 400 λίτρων και φέρει εκείνα τα στοιχεία πρακτικότητας που παραδοσιακά χαρακτηρίζουν όλα τα μοντέλα της Skoda.

Στην καμπίνα του νέου Kamiq εργονομικά όλα βρίσκονται σε τάξη. Στους νεωτερισμούς θα βρείτε μία κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής 9,5 ιντσών (τη μεγαλύτερη στην κατηγορία) που όμως προσφέρεται στις πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού. Παράλληλα, διατίθεται στον προαιρετικό εξοπλισμό και ο ηλεκτρονικός πίνακας ενδείξεων Virtual Cockpit 10,25 ιντσών που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της Skoda. Παραλλήλως, είναι εξοπλισμένο με το νέο σύστημα πολυμέσων της Skoda που προσφέρει διευρυμένα χαρακτηριστικά διασύνδεσης και χρηστικότητας.       

Καμία έκπληξη στους διαθέσιμους κινητήρες που σε ότι αφορά την βενζίνη ξεκινούν από τα 1.000 κ.εκ. (Turbo 3 κύλινδρος) με αποδόσεις 95 ή 115 ίππους και φθάνουν στα 1.500 κ.εκ. (Τurbo 4κύλινδρος) με ισχύ 150 ίππων και τεχνολογία απενεργοποίησης της λειτουργίας των δύο κυλίνδρων για εξοικονόμηση καυσίμου. Στην έκδοση με τους 95 ίππους το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 5 σχέσεων. Οι υπόλοιποι κινητήρες με τους 115 και 150 ίππους συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο σασμάν ή το αυτόματο DSG-7 σχέσεων. Τέλος σε diesel υπάρχει ο γνώριμος κινητήρας 1,6 λίτρων TDi με ισχύ 120 ίππων και μέγιστη ροπή τα 250 Nm. Και εδώ προσφέρεται ο συνδυασμός με το αυτόματο κιβώτιο.

Εντός του 2020 θα διατεθεί και μία έκδοση φυσικού αερίου (CNG) η οποία θα εφοδιάζεται με κινητήρα 1.0 G-TEC με ισχύ 90 ίππων και ροπή 160 Nm. Η συγκεκριμένη έκδοση θα προσφέρεται μόνο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Σχέδια για τετρακίνητη έκδοση δεν υπάρχουν επί του παρόντος.

Το νέο Κamiq αναμένεται στην ελληνική αγορά τον ερχόμενο Νοέμβριο. Οι τιμές του θα είναι αυξημένες κατά περίπου 1.500 ευρώ από το μοντέλο Scala. Αυτό σημαίνει πως η βασική έκδοση των 95 ίππων θα έχει ως αφετηρία τα 16.500 ευρώ ενώ εκείνη των 115 ίππων θα ξεκινά από τα 18.900 ευρώ.  

Tags
Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο