Στο τρίτο φεγγάρι της, η Skoda Octavia επιδεικνύει ολοκλήρωση, φλερτάροντας το κοινό της με ακόμα μεγαλύτερο χώρο και ακόμα περισσότερη τεχνολογία. Πραγματική κούρσα πλέον, η Octavia 3ης γενιάς, τίθεται απέναντι στο Passat και στο ακριβοθώρητο Αudi A4.
Από το 1996 έως το 2010 που κυκλοφόρησε η 1η γενιά της πουλήθηκαν περί τα 1,45 εκατ. αυτοκίνητα. Η δεύτερη γενιά του μεσαίου Skoda έγινε γνωστή στην Ελλάδα με την ονομασία Octavia5. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2004 και μέχρι πρότινος είχε στο ενεργητικό της, συνολικές πωλήσεις 2,3 εκατομμυρίων μονάδων. Είναι λοιπόν κατανοητό πως όταν αναφερόμαστε στο μικρό θαύμα της Skoda, είναι σα να απευθυνόμαστε στην Octavia.
Ο χαρακτήρας της νέας Octavia είναι πιο ντελικάτος αν και παραμένει αυστηρός – σχεδόν δωρικός. Γενικώς η σιλουέτα αποπνέει στιβαρότητα με την πρόσοψη να φέρνει ολίγο από εικόνα VW. Στα μετόπισθεν δεν έχουν γίνει υπερβολές και τα φωτιστικά σώματα έρχονται σε ομοιογένεια με το επιχειρούμενο ύφος του αυτοκινήτου. Θετική εξέλιξη και η διαμόρφωση των κεντρικών κολόνων σε μαύρο υπόβαθρο που δίνουν ένα πιο elegant χαρακτήρα στο προφίλ.
Τον πρώτο λόγο στην καμπίνα έχει η ευρυχωρία. Είναι εκπληκτικό το πόσο φιλόξενο μπορεί να αποδειχθεί ένα αυτοκίνητο με αμάξωμα μήκους 4.659 μ. Αυτό όμως δεν είναι δεδομένο σε κάθε μοντέλο αυτών των διαστάσεων. Ήταν στόχος και προτεραιότητα της Skoda να επιτύχει τους καλύτερους δυνατούς χώρους σε αυτές τις διαστάσεις αλλά και το βασικό γνώρισμα όλων των μοντέλων που φέρουν το σήμα της Skoda.
Τυπικό δείγμα γερμανικής σχεδιαστικής γραφής το ταμπλό σε κλασικό σχήμα «Τ» με απτές γραμμές, εργονομική διευθέτηση και ποιότητα σε μοντάρισμα, φινίρισμα και υλικά. Στα νέα στοιχεία θα βρείτε την μεγάλη ενσωματωμένη multimedia οθόνη αφής 8 ιντσών και το καινούργιο ηχοσύστημα – έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Canton.
Χωροταξικά
Η πρόσφατη προσθήκη του Rapid στη γκάμα της Skoda αποσαφήνισε και το ρόλο της νέας Octavia στην αγορά. Οι διευρυμένες εξωτερικές διαστάσεις της ήρθαν να επιβεβαιώσουν αυτό που μέχρι σήμερα εικάζαμε. Με συν 90 χιλ. στο μήκος και άλλα 45 στο πλάτος αλλά και με πρόσθετα 108 στο μεταξόνιο, τούτη η Octavia ξεφεύγει κατά πολύ σε μέγεθος από το προηγούμενο μοντέλο. Ως εκ τούτου «ξεφεύγει» και σε χώρους. Μόνο για τα πόδια των πίσω επιβατών έχει δοθεί επιπλέον άλλα 73 χιλ. Με τη σειρά του και το πορτμπαγκάζ ανέβηκε στα 590 λίτρα (τιμή κορυφαία στην κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών).
Με την διεύρυνση των εξωτερικών διαστάσεων του αμαξώματος θα περίμενε κανείς και την αύξηση του συνολικού βάρους. Εκπλήξεων συνέχεια και σε αυτή την παράμετρο, με την νέα Octavia να είναι έως και 102 κιλά ελαφρύτερη από το μοντέλο που αντικαθιστά (ανάλογα την έκδοση) χωρίς ωστόσο να υπάρχουν ολιγωρίες στο θέμα της παθητικής ασφάλειας. Τουναντίον, το αυτοφερόμενο αμάξωμα έχει ενισχυθεί σε σημεία κλειδιά με την εξοικονόμηση του βάρους να έχει κυρίως επέλθει από την χρήση νέων κραμάτων ατσαλιού και κυρίως του νέου πλαισίου MQB του ομίλου VW.
Διευρυμένος εμφανίζεται και ο εξοπλισμός με τα ηλεκτρονικά συστήματα να κυριαρχούν. Πλέον η νέα Octavia φέρει το εξοπλιστικό πρόγραμμα των σύγχρονων VW και Audi που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:
– Lane Assistant (Σύστημα ειδοποίησης παρεκτροπής λωρίδας)
– Multicollision-braking (σύστημα αυτόματης εμπλοκής φρένων σε περίπτωση ανάγκης)
– Front Assistant (λειτουργία φρεναρίσματος πανικού)
– Driver Activity Assistant (ανιχνευτής κούρασης οδηγού)
– Sign Recognition (σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας για τα όρια ταχύτητας)
– Adaptive Cruise Assistant (αναπροσαρμοζόμενο cruise control σε σχέση με την ταχύτητα του προπορευόμενου οχήματος)
– Automatic Parking Assistant
– KESSY (ενεργοποίηση του κινητήρα χωρίς κλειδί)
– Driving Mode Selection (τέσσερα προεπιλεγμένα προγράμματα διαχείρισης και λειτουργίας του αυτοκινήτου εν κινήσει)
Κινητήρες
Τέσσερις κινητήρες βενζίνης και δύο πετρελαιοκινητήρες (σε τέσσερις αποδόσεις ισχύος) είναι διαθέσιμοι με τη νέα Octavia. Στην βενζίνη ξεκινάμε από τον 1.2 TSi με 86 ή 105 ίππους (αρχικά μόνο ο πιο ισχυρός θα έρθει στην Ελλάδα) για να φθάσουμε στον 1.8 TSi με 180 ίππους. Ενδιάμεσα υπάρχει και ο TSi των 1.400 κυβικών με απόδοση 140 ίππων. Όλοι οι κινητήρες –πλην εκείνου με τους 86 ίππους- είναι τεχνολογίας Green tec με χαμηλές καταναλώσεις (έως και 25%) αλλά και μειωμένες εκπομπές ρύπων CO2.
Στους ροπάτους πετρελαιοκινητήρες TDi υπάρχει ένας στα 1.600 κυβικά με αποδόσεις 90, 105 και 110 ίππων και ένας κορυφαίος δίλιτρος με 150 ίππους. Οι δε καταναλώσεις κυμαίνονται μεταξύ 3,4 λίτρων και 4,5 λίτρων ανά 100 χλμ. Και εδώ υπάρχει τεχνολογία Green tec με σύστημα Start & Stop, ελαστικά χαμηλής τριβής και αεροδυναμικές παρεμβάσεις. Μαζί με τους κινητήρες υπάρχουν χειροκίνητα κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων καθώς και το γνώριμο αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.
Με τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (Active, Ambition, Elegance), ζάντες απλές ή αλουμινίου με 15 και 16 ίντσες αλλά και 12 χρωματικές επιλογές στο αμάξωμα, η νέα Octavia δεν έχει και πολλά να κρύψει. Εν ευθέτω χρόνο θα δούμε μια έκδοση στέισον καθώς και μια την κορυφαία RS με 240 ίππους.
Η νέα Octavia αναμένεται στην εγχώρια αγορά την Άνοιξη. Πρόθεση της ελληνικής εισαγωγικής ΒΙΑΜΑΡ είναι μια βάση τιμής στα 16.000 ευρώ (για την 1.2 TSI Active των 105 ίππων) που θα αποτελέσει και τιμή πρόκληση για την κατηγορία.
Φώτης Ραΐσης
Skoda Octavia 1.2 TSi (105 PS) |
|
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): |
4.660×1.810×1.665χιλ. |
Μεταξόνιο: |
2.690 χιλ. |
Πορτμπαγκάζ: |
590-1580 λίτρα |
Βάρος: |
1.200 κιλά |
Κινητήρας: |
1.197 κ.εκ., 4 κύλ., Turbo |
Ισχύς: |
105 PS/ 5.000 σ.α.λ. |
Ροπή: |
175 Nm/ 1.400-4.000 σ.α.λ. |
0-100, Τελική: |
10,6”, 192 χλμ./ ώρα |
Mέση κατανάλωση: |
4,9 λίτρα/ 100 χλμ. |
CO2: |
114 γραμμάρια/ χλμ. |
Τέλη: |
102 € |
Τιμή: |
από 16.000 € |
{gallery}photos/32/TEST/Skoda-Octavia{/gallery}