SMART USA

smart-usa-1

Η γερμανική smart φέρεται να έδωσε την άδεια στην αμερικάνικη εταιρεία Penske Corporation να διαθέσει μέσω του δικτύου της – το δεύτερο μεγαλύτερο διανομέα αυτοκινήτων στις ΗΠΑ – ένα νέο τετράθυρο μοντέλο που θα βασίζεται στο επίσης καινούργιο Nissan Micra.

Το νέο smart φαίνεται πως θα διατεθεί αποκλειστικά στην αγορά των ΗΠΑ, με την γερμανική Daimler να έχει την λιγότερη δυνατή ανάμειξη σε αυτό το project. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Roger Penske, πρόεδρος της εταιρείας που αντιπροσωπεύει εκτός άλλων και τα Smart στην αγορά των ΗΠΑ, προσεγγίζει το γκρουπ Nissan-Renault για μια επιχειρηματική συνεργασία.

Όμως είναι η πρώτη φορά που ένα διασκευασμένο Nissan Micra θα φορέσει τα σήματα της Smart και θα κυκλοφορήσει στην Αμερικάνικη αγορά χωρίς η Daimler να έχει τον πρώτο λόγο. Είναι άξιο διερεύνησης το πώς οι Γερμανοί κρατούν μια τόσο αμυντική στάση σε ένα πρόγραμμα με εξαιρετικές προοπτικές. Το κάζο του Smart Forfour που παρουσιάστηκε από το 2004 μέχρι το 2006 και μετά απεσύρθη λόγω πωλήσεων κατώτερων των προσδοκιών φαίνεται πως έχει κάνει τους Γερμανούς ιδιαίτερα επιφυλακτικούς. 

Αξιομνημόνευτα δείγματα αυτής της αποτυχίας ήταν και τα μοντέλα Coupe και Roadster που από το 2005 αποτελούν στατικά εκθέματα του μουσείου της Mercedes-Benz μετά από 2χρονη παραμονή τους στην παραγωγή. Φαίνεται πως οτιδήποτε διαφορετικό από το Fortwo δεν ταιριάζει στη γκάμα της smart. Κάτι σαν κατάρα! Το τόλμημα του Penske εμπεριέχει μεγάλο ρίσκο.

To μελλοντικό 4θυρο smart θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ την ώρα που το μοντέλο Fortwo βρίσκεται στην αρχή της καριέρας του στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και μάλλον δεν συγκινεί το μέσο Αμερικάνο. Άλλο ένα πρόσθετο άλλοθι για την Daimler που επιδιώκει συμμετοχή ως απλός παρατηρητής.

Από την πλευρά της η Nissan πρέπει να αισθάνεται υπέροχα για την συνεργασία με την smart και την εταιρεία του Penske πρώτον γιατί διαπραγματεύεται με ένα μεγάλο dealer στις ΗΠΑ και δεύτερον και σημαντικότερον διότι το οικουμενικό Micra θα αποσβέσει συντομότερα το δαπανηθέν κεφάλαιο για την εξέλιξη του. Κι αυτό αποτελεί μια σημαντική παράμετρο για τη Nissan καθότι το νέο Micra στηρίζεται πάνω σε νέο πάτωμα και χρησιμοποιεί καινούργιες αναρτήσεις και κινητήρες.

Σε ότι αφορά το project του smart made in USA μένει να δούμε το αν ορθώς η Daimler αποστασιοποιείται, αφήνοντας να… βγάλει το φίδι από την τρύπα ένας ημέτερος. Το φίδι όμως μπορεί να αποδειχθεί θησαυρός και εκ του αποτελέσματος η Daimler να βρεθεί εκτεθειμένη, ούσα διαπραγματευόμενη την επιβίωση της smart, για μια ακόμα φορά, με ένα και μόνο μοντέλο στη γκάμα της.

{gallery}photos/EIDHSEIS/nea/SMARTUSA{/gallery}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο