subaru-forester-3

SUBARU FORESTER LPFI

subaru-forester-3

Η Subaru “φόρτωσε» στο 2λιτρο βενζινοκίνητο Forester ένα πρόσθετο ντεπόζιτο 53 λίτρων υγραερίου και το έριξε στη μάχη της οικονομίας χωρίς επιπλέον κόστος κτήσης και με τις απαραίτητες εγγυήσεις.

Είναι αισιόδοξο στις μέρες μας να γνωρίζεις πως μια εισαγωγική εταιρεία στην Ελλάδα προσφέρει την δυνατότητα υγραεριοκίνησης στα μοντέλα της παρέχοντας συνάμα πλήρη εργοστασιακή εγγύηση για την μετατροπή. Ακόμα πιο αισιόδοξο είναι το γεγονός πως η ελληνική κυβέρνηση θέλει να θέσει τους όρους διεύρυνσης και πιστοποίησης εταιρειών που θα διασκευάζουν βενζινοκίνητα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης σε υγραεριοκίνητα.

Λίγες μέρες πριν βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι ενός Subaru Forester που διέθετε σύστημα υγραεριοκίνησης τοποθετημένο από την ίδια την εταιρεία. Δύο μεγάλα πλαϊνά αυτοκόλλητα με τα γράμματα LPfi (Light Propane flex injection) μας θύμιζαν συνεχώς πως οδηγούσαμε ένα υβριδικό  αυτοκίνητο με δύο ντεπόζιτα διαφορετικού καύσιμου. Ένας μικροσκοπικός διακόπτης στο εσωτερικό με ενδείξεις LED άλλαζε εν κινήσει το χρησιμοποιούμενο καύσιμο και έδειχνε την επάρκεια σε υγραέριο. Το δοχείο υγραερίου βρισκόταν στη θέση της ρεζέρβας, με την τελευταία να περνά στο χώρο αποσκευών.

Οι επιδόσεις των δύο καυσίμων είναι παραπλήσιες. Ωστόσο χρειάζεται περισσότερο υγραέριο – από βενζίνη – για να διανύσεις την ίδια απόσταση. Από την άλλη τα 0,65 ευρώ που κοστίζει το λίτρο του υγραερίου σε σχέση με τα 1,5 ευρώ του λίτρου βενζίνης, κάνουν τη διαφορά. Την ίδια στιγμή για απόσταση 100 χλμ. καταναλώνεις περίπου 11,6 λίτρα βενζίνης με ένα Forester ή 13,1 λίτρα υγραερίου. Όμως στο τέλος της ημέρας, η χρήση υγραερίου συμφέρει λόγω μεγάλης διαφοράς στην τιμή προμήθειας.

Με τις παρούσες τιμές, μια απόσταση 100 χλμ. με ένα απλό Forester θα κόστιζε 17,19 ευρώ την ώρα που το υγραεριοκίνητο θα ήθελε μόλις 8,7 ευρώ. Συνολικά και η αυτονομία του Forester μεγαλώνει από τα 517 χλμ. που παρέχει το ντεπόζιτο βενζίνης στα 825 χλμ., μαζί με το υγραέριο. Μπορεί τα πρατήρια υγραερίου να είναι από λίγα έως ελάχιστα στην ελληνική ύπαιθρο όμως το συγκεκριμένο καύσιμο θα βρεθεί σε πολλά κέντρα ανεφοδιασμού με την πιστοποίηση νέων διασκευαστών.

Η Subaru προσφέρει και σε άλλα μοντέλα της την δυνατότητα προσθήκης του τεχνολογικού κιτ για υγραεριοκίνηση και το κοστολογεί στα 2.000 ευρώ. Το συγκεκριμένο πρόσθετο κόστος μπορεί να αποσβεσθεί σε περίπου ενάμισι χρόνο χρήσης του αυτοκινήτου ή σε περίπου 23.000 χλμ. καθώς για κάθε 1.000 χλμ. κερδίζεις περίπου 90 ευρώ στη χρήση υγραερίου έναντι βενζίνης. Απλά μαθηματικά! Το κόστος των 2.000 ευρώ της συγκεκριμένης τεχνολογίας δεν επιβαρύνει όσους αγοράσουν ένα καινούργιο Forester LPfi. Διατίθεται δωρεάν, εν είδει προσφοράς, με τιμή αγοράς από 28.600 έως 34.700 ευρώ, ανάλογα τον τύπο εξοπλισμού.

Φώτης Ραΐσης

 

{gallery}photos/22/test-drive/Subaru-Forester-LPfi{/gallery}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο