SUZUKI SX4 S-CROSS ALLGRIP 1.6 VVT (AUTO)

Η κυκλοφορία της νέας σειράς SX4 – με την συνοδευτική ονομασία S-Cross – αποτελεί μια σαφή δήλωση της Suzuki για επανασύνδεση με την μικρομεσαία αγορά των hatchback (μοντέλα με αμάξωμα δύο όγκων). Η χρυσή εποχή του Baleno, δεν μεταλαμπαδεύτηκε με τόση επιτυχία στο Liana, με την εταιρεία να βρίσκεται πολύ καιρό… εκτός πάρτι!

Όμως το πάρτι της Suzuki ξεκινά μόλις τώρα με το νέο S-Cross να είναι ένα τετρακίνητο hatchback. Αυτό σημαίνει πως έχουμε άλλο ένα bridge car όπως το Nissan Qashqai ή το Skoda Yeti που αποτελούν και τους βασικούς ανταγωνιστές του.

Το νέο Suzuki S-Cross βασίζεται σε ένα καλό σκαρί, με διαστάσεις που βρίσκονται στο μέσο όρο της μικρομεσαίας κατηγορίας. Εν τούτοις, παρουσιάζει μια αρκετά ευρύχωρη καμπίνα και χώρο αποσκευών από τους κορυφαίους (430 λίτρων). Από την άλλη, δεν περίσσεψε χώρος για ρεζέρβα παρά μόνο, για ένα κιτ επισκευής ελαστικού.

Από το σχέδιο του αμαξώματος αναδύεται μια προσπάθεια επιτήδευσης – χαρακτηριστικό που σπάνια συναντούμε στην Suzuki – με την περίπτωση του S-Cross να αποτελεί μια θετική εξέλιξη. Τα μεγάλα φωτιστικά σώματα εμπρός με μόνιμο φωτισμό LED ημέρας, εντυπωσιάζουν ενώ οι μαύρες/ασημί ζάντες με τα… χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, έρχονται να συμπληρώσουν την εικόνα.

Μικρές λεπτομέρειες από χρώμιο στο αμάξωμα, δίνουν μια πιο φινετσάτη νότα ξεγελώντας παράλληλα την ανάγκη για πολυτέλεια. Διότι, τα τελευταία χρόνια, η κατηγορία των hot hatchbacks έχει ανεβάσει το επίπεδο της πολυτέλειας κυρίως μέσω των Γερμανικών μοντέλων. Αν λοιπόν θέλεις να παίξεις με αξιώσεις σε αυτή την κατηγορία, χρειάζεσαι μια εσάνς πολυτέλειας και ποιοτικού φινιρίσματος.

Το νέο Suzuki S-Cross σίγουρα έχει θελκτική εμφάνιση όμως πάσχει από… κορεσμένα γραφικά στην καμπίνα. Διότι πως παντρεύεις έναν υπέροχο περιστροφικό διακόπτη τετρακίνησης κι έναν σύγχρονο πίνακα ενδείξεων με διακόπτες και χερούλια από πατρόν του 2005;

Από την άλλη, ο εξοπλισμός είναι γενναιόδωρος σε όλες τις εκδόσεις (GL, GL+ και GLX). Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει, πλήρες σετ αερόσακων (μπροστινοί-πλευρικοι-κεφαλής τύπου κουρτίνας-γονάτου οδηγού), σύστημα ESP και traction control, υπολογιστή ταξιδιού, υποβραχιόνια εμπρός, διαιρούμενο πίσω κάθισμα, κλιματισμό, φιμέ πίσω κρύτσταλλα, ηχοσύστημα με 4 ηχεία κ.α. Όσο ανεβαίνουμε, θα βρείτε από σύστημα Hill Assist και ζάντες αλουμινίου μέχρι προβολείς ομίχλης και διζωνικό κλιματισμό.

Υπάρχει επίσης και μια πλούσια λίστα προαιρετικού εξοπλισμού όπου, σε ότι αφορά στην πληρότητα, φέρνει το S-Cross πολύ κοντά σε ευρωπαϊκά μοντέλα.

Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις από το S-Cross και γενικότερα από την σημερινή Suzuki, είναι αυτή του εκσυγχρονισμού. Καιρός ήταν καθώς η εταιρεία είχε μείνει λίγο πίσω σε εξέλιξη μοντέρνων αυτοκινήτων. Και το S-Cross είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο – με την τυπική θεώρηση των πραγμάτων που έχουν οι Ιάπωνες – όπου εδώ στα μέρη μας, τυγχάνει υψηλής αποδοχής. Δύσκολα θα βρείτε δυσαρεστημένους πελάτες στην Suzuki με το προιόν να είναι αποδεδειγμένης αξιοπιστίας!

Επιστροφή στο S-Cross, που παρουσιάζει αναβαθμισμένη ποιότητα κύλησης και καλή ηχομόνωση. Ακόμα και με την εμπλοκή των διαφορικών στην 4κίνηση, δεν περνούν ενοχλητικοί θόρυβοι στην καμπίνα.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, με ρυθμιζόμενο – ως προς το ύψος – κάθισμα. Το γεγονός πως το αμάξωμα βρίσκεται κατά 17 εκατ. επάνω από το έδαφος, δίνει ένα έξτρα πλεονέκτημα στην αφ’ υψηλού αίσθηση οδήγησης του S-Cross, παραπέμποντας σε μοντέλα SUV/Crossover.

Εργονομικά θα βρεις ευταξία, με την πρακτικότητα να ικανοποιείται από πολλούς χώρους εναπόθεσης μικροαντικειμένων. Νέα στοιχεία, το μπουτόν ενεργοποίησης κινητήρα και ο περιστροφικός διακόπτης για την επιλογή τεσσάρων προγραμμάτων διαχείρισης του αυτοκινήτου (Normal, Snow, Sport, AWD). Μοντέρνος είναι και ο πίνακας οργάνων – με περισσότερες digital ενδείξεις – καθώς και η κεντρική κονσόλα. Τελικά, αυτή η νέα κυρίαρχη αντίληψη εκσυγχρονισμού της Suzuki πολύ μας αρέσει.

Δοκιμάσαμε ένα S-Croos με κινητήρα βενζίνης 1.600 κ.εκ. τεχνολογίας VVT. Είχε κατ’ επιλογή τετρακίνηση  και αυτόματο κιβώτιο CVT με paddles πίσω από το τιμόνι (στάνταρντ εξοπλισμός της αυτόματης έκδοσης).

Ο κινητήρας δείχνει πως έχει ισχύ 120 ίππων όμως δεν έχει και πολλά να επιδείξει σε ροπή (μόλις 156 Nm) – μάλιστα εμφανίζεται σε υψηλό επίπεδο στροφών (4.400 σ.α.λ.). Βλέπετε, έχουμε καλομάθει στους μικρούς Turbo βενζινοκινητήρες και μας λείπει η εκρηκτικότητα στα ατμοσφαιρικά μοτέρ!

Πάντως κατά έναν περίεργο τρόπο ο κινητήρας βενζίνης της Suzuki παρουσιάζει καλή απόκριση και στις χαμηλές στροφές με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων να συμβάλλει στην ομοιoγένεια απόδοσης.

Σίγουρα το CVT δεν είναι ότι καλύτερο μπορούσε να τοποθετήσει η Suzuki στο S-Cross, ειδικά όταν έχουμε περάσει στην εποχή των φθηνών αυτόματων-σειριακών σασμάν (τύπου DSG) των 1.500 ευρώ της VW. Αν πάλι δεν σας νοιάζει η απόκριση αλλά θέλετε τις ευκολίες του αυτόματου κιβωτίου, τότε το CVT σασμάν του S-Cross θα κάνει την δουλειά του.

Το σύστημα τετρακίνησης AllGrip του S-Cross είναι αναβαθμισμένο, διαθέτει δυνατότητα κλειδώματος (Lock) και αποδεικνύεται πιο άμεσο από αυτό των Qashqai και Yeti. Αποτελεί μάλιστα και μια τεχνολογική καινοτομία καθώς συνδυάστηκε με πίσω ανάρτηση ημιάκαμπτου άξονα (όχι ανεξάρτητη) και παρόλα αυτά άφησε χώρο και για… ένα πορτμπαγκάζ 430 λίτρων!

Επανερχόμαστε στην ποιότητα κύλησης που είναι ένα από τα πρώτα θετικά στοιχεία που σου βγάζει το S-Cross. Το ζύγισμα του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικό με χαμηλό κέντρο βάρους (τετρακίνητη έκδοση) και καλή κατανομή μαζών. Έχουν μετριαστεί οι τάσεις αδράνειας του αμαξώματος κατά τις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και το αυτοκίνητο δείχνει να πατά πολύ καλά στον δρόμο χάρη και στο διευρυμένο μεταξόνιο που διαθέτει.

Το τιμόνι έχει αρκετά καλή αίσθηση και πληροφόρηση μαζί με σωστή υποβοήθηση (έχει ηλεκτρο-υδρυαλική κρεμαγιέρα). Επίσης και τα 4 δισκόφρενα παρουσιάζουν καλή απόδοση.

Το θέμα της ευκινησίας δεν το έχουμε στο S-Cross καθώς απαιτεί μανούβρες στους επιτόπου ελιγμούς (διάμετρος κύκλου στροφής 10,4 μ.), κυρίως λόγω γεωμετρίας της μπροστινής ανάρτησης. Κάποιες αναπηδήσεις του πίσω άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες είναι δεδομένες και δεν ενοχλούν. Αντιθέτως, μάλιστα, το επίπεδο άνεσης που προσφέρει το S-Cross είναι απρόσμενα καλό.

Άνετος μπορεί να είσαι και με τα περίπου 6 λίτρα/100 χλμ. μέσης κατανάλωσης που θα καταφέρεις στο S-Cross. Αν αναλογιστούμε πως στα χέρια μας είχαμε ένα αυτοκίνητο με απόβαρο κοντά στα 1.200 κιλά και αυτόματο κιβώτιο CVT, πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι από τα επίπεδα κατανάλωσης του ατμοσφαιρικό μοτέρ.

Δεν είμαστε τόσο ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις και κυρίως με την χαμηλή τελική ταχύτητα των 165 χλμ./ώρα και τα 13,5 δευτερόλεπτα χρόνου για τα 0-100.

Το τετρακίνητο S-Cross με τον κινητήρα βενζίνης θα το βρείτε στις εκδόσεις GL+ και GLX . Υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση με κινητήρα Diesel χωρίς όμως το αυτόματο κιβώτιο CVT.

Με το όφελος της απόσυρσης η έκδοση GL+ διατίθεται στα 24.270 ευρώ με την κορυφαία έκδοση GLX να ανεβαίνει στα 25.670 ευρώ. Τιμές που απέχουν παρασάγγας από τα 1600άρια hatchback της αγοράς αλλά πλήρως εναρμονισμένες με τις τιμές ανταγωνιστικών τετρακίνητων μοντέλων της μικρής- μεσαίας κατηγορίας.

Φώτης Ραΐσης

SUZUKI SX4 S-CROSS ALL-GRIP 1.6 VVT (AUTO)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.300×1.765×1.575χιλ.
Μεταξόνιο: 2.600 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 430 – 1.269 λίτρα
Βάρος: 1.190 κιλά
Κινητήρας: 1.586 κ.εκ., 4 κύλ., VVT
Ισχύς: 120 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 156 Nm/ 4.400 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 13,5”, 165 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 6,1 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 130 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 143 €
Τιμή με απόσυρση: από 24.270 €

images-fraisis

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο