ΤΑ «ΟΜΟΡΦΟΠΑΙΔΑ» ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ

Σε ένα κόσμο όπου κυριαρχεί η ομογενοποίηση, ο μιμητισμός και η μόδα της μάζας είναι υγιές να διαφέρεις που και που. Ανεπιτήδευτα, θα ήταν το βέλτιστο επιθυμητό. Όταν όμως θελήσεις να προκαλέσεις σίγουρα θα πρέπει να υπερβάλλεις. Και συχνά η υπερβολή μπορεί να οδηγήσει σε φιάσκο.

Ο βιομηχανικός σχεδιασμός είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της αντίληψης που διαμορφώνουμε για τα πράγματα γύρω μας. Στις περισσότερες των περιπτώσεων ο κύριος στόχος είναι, η αντικειμενικά χαρακτηριζόμενη καλαισθησία ενώ δευτερευόντως έρχεται η πρακτικότητα, η εργονομία και η λειτουργικότητα που προκύπτουν από την σχηματοποίηση ενός αντικειμένου ή ενός προϊόντος προς πώληση.

Brütsch-Mopetta

Η επιλογή αυτοκινήτου, είναι μια προσωπική και υποκειμενική διαδικασία που πρωτίστως αφορά την τέρψη του οφθαλμού. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν οι έρευνες. Μετέρχονται τα υπόλοιπα ταπεινά κριτήρια των τεχνικών χαρακτηριστικών, των αναγκών σε χώρους, και των οικονομιών τύπου κατανάλωσης – εσχάτως και σε ρύπους. Στον αντίποδα του συναισθήματος που διαπραγματεύεται η σχεδίαση ενός αυτοκινήτου έρχεται και εισχωρεί η λογική τους κόστους κτήσης. Αν κάτι σ’ αρέσει και έχεις τα χρήματα να το αγοράσεις τίποτα δεν θα σταθεί εμπόδιο σ’ αυτή την συναλλαγή. Αυτά σε πρώτο χρόνο διότι μετά όλο και κάποια ευκαιρία θα βρεις για να το επεξεργαστείς πιο διεξοδικά.

Σε προηγούμενο αφιέρωμα φιλοξενούσαμε τα σκάνδαλα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σε αυτό, θεωρήσαμε πως πρέπει να καταπιαστούμε με τα «ομορφόπαιδα» της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σίγουρα υπάρχουν κι άλλα πολλά μοντέλα που θα… μείνουν εκτός και παραπονεμένα απ’ αυτή τη μεγαλειώδη προβολή που τους επεφύλαξε το popcars. Στο δείγμα υπάρχουν κυρίως μοντέλα παραγωγής – πλην του Ford X2000 – που μοιάζουν σα να ήρθαν από τα Τάρταρα.

Tata-Magic-Iris

Χωρίς σειρά προτεραιότητας θαυμάστε τα εξής πιο άσχημα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας: Messerschmitt Tiger – Reliant Robin – AMC Pacer – BMW 600 – Brütsch Mopetta – Citroen Ami 6 – Fiat Multipla – Ford Taurus – Ford X2000 – GM EV1 – Nissan Murano Convertible – Pontiac Aztek – Ssangyong Rodius – Tata Magic Iris.

Δήλωση: Τυχόν σχόλια που μπορεί να προκύψουν, θα γίνουν δεκτά…

Φώτης Ραΐσης

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο