ΣΚΑΝΔΑΛΑ… ΠΑΝΩ ΣΕ ΤΡΟΧΟΥΣ

Όλες οι δημιουργίες ξεκινούν από ένα κίνητρο, μια αφορμή, μια έμπνευση. Η ελευθερία στην έκφραση της δημιουργίας υπόκεινται πολλές φορές σε έλεγχο και κανόνες. Ωστόσο υπάρχουν περιπτώσεις όπου το χέρι του σχεδιαστή τράβηξε μερικές παραπάνω γραμμές ως ανάγκη αποτύπωσης μιας ανεξέλεγκτης φαντασίωσης της στιγμής.

Κάποιοι άλλοι, φρόντισαν να μορφοποιήσουν το σχέδιο με υλικά και να ‘σου μερικά από τα πιο περίεργα οχήματα της αυτοκίνησης. Αν υπήρχε σκανδαλοθηρικό έντυπο του εξειδικευμένου Τύπου αυτά θα είχε πρωτοσέλιδο. Πειράματα επί χάρτου ή ανάγκη απαγκίστρωσης από παγιωμένες ιδέες;

Audi-Rosemeyer

Audi Rosemeyer: Παρουσιάστηκε το 2000 στις διεθνείς εκθέσεις. Αποτέλεσε ίσως το πιο ριζοσπαστικό μοντέλο στην ιστορία της Audi παρότι το TT προηγήθηκε και το R8 ακολούθησε πολλά χρόνια αργότερα. Συναρπαστικό σχήμα καθώς και εντυπωσιακός κινητήρας W16 στα 8,0 λίτρα με απόδοση 630 ίππων μαζί με σύστημα Quattro. Ένα μοντέλο που παρέμεινε στον δοκιμαστικό σωλήνα.

Plymouth-Prowler

Plymouth Prowler: Παρουσιάστηκε το 1993 ως πειραματικό μοντέλο όμως τελικά βρήκε το δρόμο προς την παραγωγή (περιορισμένη). Διθέσιο, ανοιχτό με μπροστινά φτερά αποσπασμένα από το αμάξωμα και «προφυλακτήρες μουστάκια» συνέθεταν τη βασική δομή ενός αυτοκινήτου που είχε τον τρόπο να ξεχωρίζει. Ένα μοναδικό hot roader.

Chevrolet-Borrego

Chevrolet Borrego: Μακρά η παράδοση της Chevrolet στην κατασκευή οχημάτων για σκληρή, επαγγελματική χρήση. Το Borrego το ονειρεύτηκαν πολλοί αγρότες στις ΗΠΑ όχι όμως για τις καλλιέργειες τους αλλά για τις βόλτες στον αυτοκινητόδρομο – άντε και για μόστρα στην κωμόπολη του Τέξας. Πάντως η G.M. δεν τους έκανε το χατίρι. Το Borrego παρέμεινε άλλο ένα εκθεσιακό δείγμα γραφής όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 2001.

GMC-Τerracross

GMC Terracross: Ένα από τα πολλά πειραματικά μοντέλα που παρουσίασε η G.M. το 2001. Αμάξωμα με τετραγωνισμένες γραμμές και ένα εσωτερικό που θυμίζει διαστημόπλοιο. Μοναδική παραφωνία στο θηριώδες αμάξωμα του Terracross, ο V6 κινητήρας 3,4 λίτρων που δεν συνάδει με το πνεύμα αυτού του αυτοκινήτου.

Ιtaldesign Αsgard

Italdesign Asgard: Μετά τις επιτυχίες των πρώτων Renault Espace και Chrysler Voyager, ο ανεξάρτητος σχεδιαστικός οίκος Italdesign παρουσίασε ένα monovolume με τετρακίνηση, υπερτροφοδοτούμενο πεντακύλινδρο κινητήρα της Audi και φουτουριστική σχεδίαση. Το Asgard παρουσιάστηκε το 1988.

Maserati Auge

Maserati Auge: To 1995 η Maserati τόλμησε λίγο παραπάνω. Το Auge με το κακόηχο όνομα μάλλον προοριζόταν για την παραγωγή αλλά τελευταία στιγμή εξοστρακίστηκε. Η σχεδιαστική ιδιαιτερότητα του μοντέλου επικεντρωνόταν πίσω με την τοποθέτηση των φωτιστικών σωμάτων ψηλά – στη βάση κατάληξη της περίεργης οροφής του. Ο κινητήρας ήταν V8, 450 ίππων και προερχόταν από την Quattroporte.

Rinspeed Yello Talbo

Rinspeed Yello Talbo: Με ρετρό διάθεση αυτό το κίτρινο Rinspeed είχε έναν υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα 4,9 λίτρων με απόδοση 320 ίππων. Δεν υπερέβαλε σε διαστάσεις είχε όμως μια καμπίνα λιλιπούτεια σε σχέση με τον ευμεγέθη μπροστινό του πρόβολο. Παρουσιάστηκε το 1996 και παρέμεινε ως άλλο ένα πειραματικό μοντέλο.

IDEA KAZ

Ι.DE.A Kaz: Οσάν σαρανταποδαρούσα το πειραματικό Kaz πήγαινε για λιμουζίνα και βγήκε σαν πολυμορφικό μοντέλο με οχτώ θέσεις, οχτώ τροχούς και επτά πόρτες σε ένα τρομακτικό αμάξωμα 6,7 μέτρων που ζύγιζε κοντά στους 3 τόνους.

Dodge Aviat

Dodge Aviat: Μικρή δημοσιότητα έλαβε το Aviat όταν παρουσιάστηκε το 1994. Ήταν ένα πειραματικό ηλεκτροκίνητο μοντέλο με καλή αεροδυναμική, λεπτούς τροχούς και χαμηλό βάρος. Περίεργη σιλουέτα, πλέον όχι άγνωστη. Μια ματιά στα πρώτα υβριδικά Toyota Prius, Honda Insight αλλά και στο ηλεκτρικό GM EV1, θα σας πείσει για τη σχεδιαστική ταύτιση.

Φώτης Ραΐσης

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο