The Cupra Brand

 O Luca De Meo είναι ένας χαρισματικός μάνατζερ που έχει βρεθεί σε διευθυντικές θέσεις της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας της τελευταία 20ετία. Από το 2015 και εντεύθεν ανέλαβε επισήμως την διεύθυνση της SEAT σε μία εποχή ιδιαίτερα παραγωγική για τους Ισπανούς. Η προϋπηρεσία του στον όμιλο FCA ταυτίστηκε με την ανεξαρτητοποίηση του brand Abarth και την δημιουργία μία ανεξάρτητης γκάμας βασισμένης σε μοντέλα της FIAT. Προσφάτως, ένα αντίστοιχο σχέδιο εκπονήθηκε και για την SEAT με την αυτονόμηση του brand Cupra, ευρύτερα γνωστού από τις κορυφαίες εκδόσεις δημοφιλών μοντέλων της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η λογική πίσω από την δημιουργία του brand Cupra είναι η παραγωγή μοντέλων με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, πλούσιο εξοπλισμό και ισχυρούς κινητήρες.

Στην υπό δημιουργία γκάμα, το πρώτο μοντέλο με τα νέα logo Cupra θα είναι το μεσαίο SUV Ateca. Θα εφοδιάζεται με δίλιτρο βενζινοκινητήρα απόδοσης 300 ίππων, αυτόματο κιβώτιο DSG και τετρακίνηση. Θεωρείται βέβαιο πως θα υπάρξει και έκδοση Cupra Leon με 300 ίππους ενώ αργότερα ετοιμάζονται και τα μοντέλα Cupra Ibiza και Cupra Arona.

Εν τω μεταξύ, έχει σχεδιαστεί κι ένα πρωτότυπο αγωνιστικό που βαπτίστηκε Cupra TCR, με εντυπωσιακή εμφάνιση, μπόλικα αεροδυναμικά βοηθήματα, αγωνιστικό κλωβό ασφαλείας, μπάκετ καθίσματα και τον γνώριμο δίλιτρο κινητήρα TSI που για την περίπτωση θα αποδίδει 350 ίππους. Στόχος είναι η συμμετοχή του στο πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού TCR.

Η απόφαση για την δημιουργία του ανεξάρτητου brand Cupra προήλθε κυρίως από την απήχηση που είχαν οι ομώνυμες εκδόσεις μοντέλων της SEAT σε κάποιες ευρωπαϊκές αγορές. Ενδεικτική εκείνη της Γερμανίας όπου περίπου ένα στα δέκα μοντέλα SEAT που ταξινομούνταν ήταν Cupra. Συνολικά έχουν πουληθεί περισσότερες από 60.000 εκδόσεις SEAT Cupra μέσα σε δύο δεκαετίες.

Το οργανόγραμμα του Luca De Meo για την ανεξάρτητη εταιρεία Cupra αναφέρει την δημιουργία περίπου 260 σημείων πώλησης που θα βρίσκονται εντός των showrooms μεγάλων αντιπροσώπων της SEAT ανά την Ευρώπη. Ειδικότερα για την ελληνική αγορά προγραμματίζεται η δημιουργία τριών σημείων επίδειξης και πώλησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.   

Φώτης Ραΐσης 

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο