TOYOTA FCV: ΙΣΩΣ Ο ΔΙΑΔΟΧΟΣ ΤΟΥ PRIUS

Η Toyota έχει εντρυφήσει στην υβριδική τεχνολογία και έχει αποδείξει εμπράκτως πως την έχει εκμεταλλευτεί εμπορικά μέσω των τριών γενεών του Prius αλλά και κάμποσων Lexus. Τα τελευταία χρόνια έχει βγάλει και υβριδικά Yaris και Auris που την θέτουν ως leader εταιρεία σε αυτή την τεχνολογία.

Όπως όμως έχουμε αναφέρει σε άλλο τεχνολογικό άρθρο του popcars, η υβριδική τεχνολογία είναι το μεταβατικό στάδιο για να περάσουμε από τα συμβατικά αυτοκίνητα στα ηλεκτρικά και στα υδρογονοκίνητα. Με αυτό κατά νου, η Toyota πραγματοποίησε το πρώτο βήμα προς ένα υδρογονοκίνητο μοντέλο κι αυτό είναι μια σημαντική είδηση στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Η εταιρεία έδωσε μερικά στοιχεία για το πρώτο της πειραματικό όχημα υδρογόνου FCV. Όπου FCV βάλτε Fuel Cell Vehicle όπου ελληνιστί σημαίνει όχημα κυψελών καυσίμου ή αλλιώς ενεργειακό όχημα υδρογόνου.

Το σχέδιο είναι φουτουριστικό και μάλλον ημιτελές, όπως αρμόζει σε ένα concept car που απέχει δύο χρόνια από την μαζική παραγωγή. Διότι η Toyota μεταξύ άλλων μας πληροφορεί πως θα κυκλοφορήσει αυτό το όχημα στην αγορά, περί τα μέσα του 2015!

Με 4,87 μ. μήκος και μεταξόνιο 2,78 μ. έχουμε ένα μεγάλο αυτοκίνητο που όμως θα έχει χώρους για τέσσερις. Κι αυτό διότι διαθέτει δύο μεγάλες δεξαμενές υγροποιημένου υδρογόνου υψηλής πίεσης (70 Mpa) ευρισκόμενες στο πάτωμα του αμαξώματος που μπορούν να προσδώσουν αυτονομία έως 500 χλμ. Σύμφωνα με την Toyota, ο ανεφοδιασμός των δύο δεξαμενών απαιτεί χρόνο μόλις 3 λεπτών!

Προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί το βάρος του πειραματικού FCV όμως η απόδοση του θα βρίσκεται κάπου στα 100 kW, ήτοι κοντά στους 134 ίππους.

Μέχρι σήμερα και από τους Ασιάτες κατασκευαστές, μόνο η Honda έχει παρουσιάσει το δικό της όχημα υδρογόνου – το FCX Clarity – όπου το οδηγήσαμε πριν από δύο χρόνια στην Γερμανία.

Φώτης Ραΐσης

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο