toyota-verso-2013-01

TOYOTA VERSO 2013

Στα πολυχρηστικά μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας, η πρόταση της Toyota ονομάζεται Verso. Με τρεις γενιές στην πλάτη της από το 2002 έως σήμερα και με συνολικές πωλήσεις περί τις 655.000 μονάδες, η σειρά Verso κέρδισε μια καλή θέση στην κατηγορία MPV όπου επιχειρούν μοντέλα όπως το Renault Scenic, το Ope lZafira, το Ford CMax και το VW Touran.

Η 4η γενιά Verso έχει να επιδείξει αλλαγές σε 470 σημεία εκ των οποίων ποσοστό 60% είναι εμφανή, δια γυμνού οφθαλμού. Η εξέλιξή του αφορά το Ευρωπαϊκό Σχεδιαστικό Κέντρο της εταιρείας στη Γαλλία ενώ η παραγωγή του έχει ήδη ξεκινήσει στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Toyota στην Τουρκία. Αρχικός στόχος είναι ένας όγκος παραγωγής 50.000 αυτοκίνητων μέσα στην τρέχουσα χρονιά που μεταφράζεται σε ποσοστό 5% της συνολικής δυναμικής που επιδεικνύει ετησίως η κατηγορία CMPV στην ευρωπαϊκή αγορά.

Μεταξύ άλλων, η Toyota ανακοινώνει πως έχουν περιοριστεί οι κραδασμοί και το επίπεδο θορύβου ενώ αντίστοιχα έχει βελτιωθεί η προσλαμβάνουσα αίσθηση ποιότητας στην καμπίνα. Μέσω του συστήματος διευθέτησης των καθισμάτων Easy Flat, προσφέρεται η δυνατότητα διαμόρφωσης των εσωτερικών χώρων σε 32 διαφορετικές επιλογές. Στην καμπίνα θα βρείτε τρεις σειρές καθισμάτων που μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 7 επιβάτες ενώ στην 5θέσια διάταξη, το πορτμπαγκάζ προσφέρει 440 λίτρα χώρου φόρτωσης.

Στη μεζούρα, τα επιπλέον 20 χιλ. στο μήκος του αμαξώματος δεν επηρεάζουν τους εσωτερικούς χώρους. Άλλωστε το νέο Verso εδράζεται πάνω στο ίδιο μεταξόνιο των 2,780 μ. που είχε και το προηγούμενο μοντέλο. Σχεδιαστικά έχουν ενσωματωθεί πολλά από τα στοιχεία της νέας γενιάς Auris – κυρίως στο μπροστινό τμήμα -διατηρώντας κατ’ αυτό τον τρόπο το κοινό εταιρικό look.

Από την άλλη, έχει πραγματοποιηθεί δομική αναβάθμιση με ενίσχυση του πλαισίου αλλά και με αλλαγές στην ρύθμιση της ανάρτησης με στόχο την βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών του μοντέλου. Το σύστημα διεύθυνσης παρέμεινε με ηλεκτρική υποβοήθηση όμως με διαφορετική ρύθμιση που προσδίδει στο χρήστη περισσότερη αίσθηση. Παραλλήλως βελτιώθηκε και η αεροδυναμική του αμαξώματος με απτά αποτελέσματα στον θόρυβο και στην κατανάλωση.

Στους διαθέσιμους κινητήρες προσφέρονται οι επιλογές από συνολικά 5 μοτέρ (3 diesel και 2 βενζίνης). Γενικώς όλοι οι κινητήρες εμφανίζουν χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένους ρύπους CO2 από 4 έως 10 γρ./χλμ. χάρη και στην χρήση του συστήματος Toyota Optimal Drive. Τα μοτέρ βενζίνης 1,6 και 1,8 λίτρων τεχνολογίας Valvematic προσφέρουν μέσες καταναλώσεις μεταξύ 6,6 και 6,8 λίτρων/100 χλμ. με τον κινητήρα στα 1,8 λίτρα να εφοδιάζεται και με ένα ανασχεδιασμένο αυτόματο κιβώτιο Multidrive.

Από τους πετρελαιοκινητήρες στα 2,0 και 2,2 λίτρα – σε τρεις εκδόσεις απόδοσης των 124,150 και 177 ίππων – άξιος μνείας είναι ο δίλιτρος D-4D των 124 ίππων που φέρει προδιαγραφές ρύπων Euro5, διαθέτει φίλτρο μικροσωματιδίο (DPF) και εμφανίζεται ελαφρύτερος στη ζυγαριά, κατά 5 κιλά. Η μέση κατανάλωση βρίσκεται κάτω από τα 5 λίτρα/100 χλμ. ενώ οι ρύποι CO2 προσδιορίζονται στα 129 γρ./χλμ.

Τέλος, στον εξοπλισμό θα βρείτε τρία επίπεδα (LiveActiveLounge) με πλούσια στοιχεία που εκτός των άλλων περιλαμβάνουν, μια μεγάλη ηλιοροφή, φώτα LED, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος καθώς κι ένα αναβαθμισμένο σύστημα multimedia Touch & Go Plus, με έγχρωμη οθόνη αφής 6,1 ιντσών – διαθέσιμο στις εκδόσεις Active και Lounge.  

 

Φώτης Ραΐσης

{gallery}photos/32/NEWS/Toyota-Verso-2013{/gallery}


Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο