vw-beetle-12tsi-01

VW BEETLE 1.2 TSi

Βολιδοσκοπώντας το νέο Beetle, εύκολα διαπιστώνεις πως δεν αποτελεί κανέναν κρίκο αλυσίδας, ούτε κομμάτι του παζλ στην νεότερη γκάμα μοντέλων της Volkswagen. Δεν υπάρχει κοινός σχεδιαστικός τόπος, παρά μόνο με το αρχέτυπο μοντέλο, αντίθετα με το τεχνολογικό κομμάτι, όπου έχει χρησιμοποιηθεί η βάση του Golf. Είναι γεγονός πως η ιδέα του Beetle δεν έχει ξεφτίσει στον χρόνο και, αν κρίνουμε από τα πλείστα μοντέλα με classic εμφάνιση που έχουν κάνει την εμφάνισή τους τα τελευταία χρόνια, παραμένει μια πρόταση επίκαιρη και εξόχως ιδιαίτερη.

Ποτέ άλλοτε δεν είχα περισσότερο την εντύπωση πως το look στο νέο VW Beetle φέρει κάτι από Porsche! Ίσως να υπερβάλλω, όμως αυτή την εντύπωση μου έδωσε από κοντά. Σε κάθε περίπτωση, τα τρία τόξα που δημιουργούνται από το σχήμα της οροφής και των φτερών παραμένουν το πιο χαρακτηριστικό σημείο στο προφίλ του αμαξώματος, συνθέτοντας το «σχήμα κατατεθέν» του σύγχρονου σκαραβαίου.

Στο εσωτερικό δεν θα βρείτε πλέον τη ρετρό εικόνα του προηγούμενου μοντέλου. Η διαρρύθμιση των χώρων παραμένει ελλειμματική για τους πίσω επιβάτες -κυρίως στα πόδια-, όμως το πορτμπαγκάζ διευρύνθηκε αισθητά, φθάνοντας σε χωρητικότητα στα 310 λίτρα (από 209 του απερχόμενου Beetle). Έστω και έτσι, όμως, οι χώροι στο Beetle δεν αντιπροσωπεύουν τον μέσο όρο της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Η ενίσχυση του αμαξώματος είναι μια αντιληπτή παράμετρος στο νέο Beetle. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου έχει βελτιωθεί αισθητά, παρουσιάζοντας χαρακτηριστικά ομοιογένειας και περιορισμένων στρεβλώσεων. Οι κλίσεις είναι μικρότερες στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, λόγω και της σχετικά σφιχτής ρύθμισης των αναρτήσεων, που με τη σειρά της αποτελεί γνώριμο χαρακτηριστικό όλων των μοντέλων του ομίλου VW.

Η βασική αγορά για τον «σκαραβαίο» νέας κοπής ήταν και παραμένει η Βόρεια Αμερική. Ωστόσο, η διάθεση των μικρών μοτέρ βενζίνης τεχνολογίας TSi, αλλά και ενός diesel στα 1,6 λίτρα, δίνει στο νεοεισαχθέν Beetle έναν αέρα πιο… ευρωπαϊκό. Ειδικά το βασικό μοτέρ στα 1,2 λίτρα με τους 105 ίππους και τα 175 Nm ροπής φαντάζει ιδανικό για την ελληνική αγορά, με τιμές μέσης κατανάλωσης μεταξύ 5,9 και 6,5 λίτρων για κάθε 100 χλμ. Κινητήρας με πολιτισμένη λειτουργία και καλό «τράβηγμα» στις χαμηλές και μεσαίες στροφές σε αστική και υπεραστική χρήση, «διαδικαστικός» στο ταξίδι, όπου σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής είναι εμφανής η έλλειψη κυβικών. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός δίνει στο Beetle επιτάχυνση 0-100 σε χρόνο 11΄΄ και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Από τη μια, το Beetle δεν έχει κάτι εξαιρετικό να επιδείξει σε επίπεδο πρακτικότητας. Από την άλλη, το σχέδιο είναι μοναδικό, μη αντιγράψιμο και φέρνει στην επιφάνεια το συναίσθημα. Η διάθεση του μικρού κινητήρα TSi λογίζεται στα υπέρ, όπως και η τιμή εκκίνησης, που προσδιορίζεται στα 17.560 ευρώ.

Φώτης Ραΐσης

 VW Beetle 1.2 TSi (105 PS)

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.278×1.808×1.486 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.537 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

310-905 λίτρα

Βάρος:

1.349 κιλά

Κινητήρας:

1.197 κ.εκ., 4 κύλ., turbo

Ισχύς:

105 PS/ 5.000 σ.α.λ.

Ροπή:

175 Nm/ 1.550-4.100 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

11”, 180 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

6,4 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

137 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

151 €

Τιμή:

από 17.560 €

Images: Fotis Raissis

{gallery}photos/27/test/VW-Beetle-12TSi{/gallery}

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο