Το πλάνο εξηλεκτρισμού της Volkswagen

Τα τελευταία χρόνια η VW έχει επενδύσει μεγάλα κεφάλαια στην ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων οχημάτων, κάτι το οποίο στο μέλλον θα σηματοδοτήσει το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης για την εταιρεία. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται συνεχώς υπό πίεση από τις ρυθμιστικές αρχές για την μείωση των ρύπων CO2  στο περιβάλλον, γεγονός που έκανε την VW να θέλει να κατευθυνθεί ταχέως προς τα ηλεκτρικά οχήματα.

Η εταιρεία δήλωσε πως η νέα γενιά κινητήρων πετρελαίου και βενζίνης που θα λανσαριστούν το 2026, θα είναι και η τελευταία, σημαίνοντας το τέλος μιας εποχής για αυτήν. «Οι συνάδελφοί μας εργάζονται στην τελευταία πλατφόρμα για οχήματα που παράγουν διοξείδιο του άνθρακα» δήλωσε ο Michael Jost, υπεύθυνος στρατηγικής στην Volkswagen. Ο ίδιος πιστεύει ότι παρά το λανσάρισμα νέων ηλεκτρικών μοντέλων, η εταιρεία θα συνεχίσει να πουλά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τουλάχιστον μέχρι το 2050. Ο όμιλος VW θα επενδύσει 50 δισ. δολάρια μέσα σε διάστημα 5 ετών, για την ανάπτυξη ηλεκτρικών και αυτόνομων αυτοκινήτων.

VW I.D. Concept

Ο μεγαλύτερος όμιλος αυτοκινήτων στον κόσμο, έχει ξεκινήσει να παρουσιάζει το πρώτο «κύμα» ηλεκτρικών οχημάτων με την σειρά οχημάτων VW I.D. και την πλατφόρμα P.P.E. (Premium Architecture Electrification) των Porsche Taycan και Audi e-tron. Το πρώτο μοντέλο αυτής της στρατηγικής είναι το hatchback της VW ID, που πιθανόν θα ονομάζεται Neo και η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει προς το τέλος του 2019. Στόχος είναι να υπάρχει επιλογή ηλεκτροκίνητης έκδοσης για το κάθε ένα από τα 300 διαφορετικά μοντέλα του ομίλου (αυτοκίνητα, φορτηγά, μοτοσικλέτες) μέχρι το 2030.

Τέλος, ο όμιλος δηλώνει έτοιμος και πλήρως δεσμευμένος για αλλαγή. Η απομάκρυνση του από τους συμβατικούς κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου θα σηματοδοτήσει μία νέα εποχή για το group, που παραμένει σημαδεμένο από το σκάνδαλο Dieselgate.

Φώτης Ραΐσης

Μέλος της ΕΣΗΕΑ από το 2003. Αρθρογραφεί για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, από το 1990. Έχει συνεργαστεί με τις εφημερίδες, «Εξουσία/Sportime/Επενδυτής» καθώς και με τα περιοδικά, «Auto Εξπρές/Car/Top Gear/Car & Driver». Δημοσιεύει άρθρα στο διαδίκτυο από το 2000, με τακτικές στήλες σε διάφορα sites. Ιδρυτής του ιστότοπου «popcars.gr», διατηρεί επίσης τη στήλη αυτοκινήτου στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» και είναι διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού «Quattroruote».

Γράψτε ένα σχόλιο